10 188 läst ·
13 svar
10k läst
13 svar
Var köper man Microlit?
Hejsan!
Jag tänkte vara effektiv och leta upp på nätet var man kan köpa microlit innan jag börjar åka runt (bor i Stockholm). Är det någon som vet om det kallas för något annat? Jag har nämligen inte hittat något på nätet än. Har iofs inte kollat så noga men ska inhandla det snart och har ont om tid att leta.
Tjing
Mala
Jag tänkte vara effektiv och leta upp på nätet var man kan köpa microlit innan jag börjar åka runt (bor i Stockholm). Är det någon som vet om det kallas för något annat? Jag har nämligen inte hittat något på nätet än. Har iofs inte kollat så noga men ska inhandla det snart och har ont om tid att leta.
Tjing
Mala
Har varit på K-rauta och handlat idag och de kände inte till något som heter microlit så vet någon om det finns något annat namn för det som de kan tänkas veta om och förhoppningsvis ha? Ska dit imorgon igen och göra andra inköp och hoppas att de även har "microlit".
Tack och hej
Tack och hej
wahlström skrev:
esox71 - Nä, det vet jag att den inte bara är fiskbensmönstrad, har själv använt g100-väven och inte den fiskbensmönstrade. Men det jag kallar microlit är ändå inte detsamma som den glasfiberväven jag använt... när jag tänker microlit tänker jag väldigt tunn väv (ännu tunnare än g100-glasfiberväv), utan mönster och med armerande effekt... så kanske vi tänker på olika saker...
Wahlström: Det du tänker på är förmodligen armeringsväven. Microliten är en slät glasfiberväv med armerande effekt, armeringsväven är utan glasfiber - ser likadan ut, men kliar inte. Microlit och armeringväv är således ungefär samma sak - med eller utan glasfiber. Det kvarstår dock att Microlit är en väv gjord av glasfiber - en glasfiberväv, helt enkelt. 
Klicka här för att svara