Ramnemark Ramnemark skrev:
Det är SP Snickerier på min dörr, vilket borde vara SP Fönster i dagens läge. Kan vara värt att kolla :)
Det stämmer bra det, jag tror SP fönster hette SP snickerier mellan 1975-1994.

Väcker tråden till liv.
Tätningslisten i mina två ytterdörrar påminner starkt den som TS bild visar i första inlägget.
Efter lite efterforskning så ser jag att den ena dörren är från Bor Dörren AB och hittar sedan en list hos
Leif Arvidsson AB:
https://www.leifarvidsson.se/tatnin...8m/kp-ft-7-5-mm-t-sagspar-vit-armerad-8-m-frp
Så nu beställer jag en rulle på 8 meter, på chans.
Kan tilläggas att dörr/list är sedan 1979, så det får väl sägas vara ett gott betyg.

J jomar skrev:
Väcker tråden till liv.
Tätningslisten i mina två ytterdörrar påminner starkt den som TS bild visar i första inlägget.
Efter lite efterforskning så ser jag att den ena dörren är från Bor Dörren AB och hittar sedan en list hos
Leif Arvidsson AB:
[länk]
Så nu beställer jag en rulle på 8 meter, på chans.
Kan tilläggas att dörr/list är sedan 1979, så det får väl sägas vara ett gott betyg.
Hur gick det för dig, beställde du listerna och passade de?
Jag har precis lagt det jag tror jag behöver i deras kundkorg.

Jag har provmonterat en bit, och det gick bra. Så min förhoppning är att resten kommer fungera bra, när jag väl får tummen ur.

Hur blev
J jomar skrev:
Jag har provmonterat en bit, och det gick bra. Så min förhoppning är att resten kommer fungera bra, när jag väl får tummen ur.
Hur blev slutresultatet?
Någon som hittat någon annan list som passar?

Hittade den här tråden och blev först överlycklig och sedan nedslagen…
Även jag letar efter exakt samma list. Eller, bryr mig egentligen inte, men vill ju ha någon som sitter rätt i spåren. I mitt fall har något tidigare smartskaft tagit bort eller målat över ev. skyltar så jag vet inte vem som tillverkat dörren.

Hur har ni tidigare löst problemet? Vill helst inte ha självhäftande. Fick någon tag på en spårlist som passar trots att ingen på nätet verkar ha de tre hullingarna?

• Ett slitit skivbromsbelägg hållet nära kameran på en vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En klarblå dörr med fönster och dörrhandtag, monterad i en vit vägg.
    Skapa konto
9 94vb6j skrev:
Hittade den här tråden och blev först överlycklig och sedan nedslagen…
Även jag letar efter exakt samma list. Eller, bryr mig egentligen inte, men vill ju ha någon som sitter rätt i spåren. I mitt fall har något tidigare smartskaft tagit bort eller målat över ev. skyltar så jag vet inte vem som tillverkat dörren.

Hur har ni tidigare löst problemet? Vill helst inte ha självhäftande. Fick någon tag på en spårlist som passar trots att ingen på nätet verkar ha de tre hullingarna?
https://www.leifarvidsson.se/ där hittade jag mina lister, mailade en bild och fick sedan svar på vad jag behövde köpa.

V vidamic skrev:
[länk] där hittade jag mina lister, mailade en bild och fick sedan svar på vad jag behövde
Letar också! Fanns de i svart eller brunt?

K Knuttebaloa skrev:
Letar också! Fanns de i svart eller brunt?
https://www.leifarvidsson.se/search/?q=Olost
O-list till karmen, den andra är till tröskeln, de ser ut att finnas i olika färger.
Listerna är i perfekt skick fortfarande.

• Etikett på O-list med streckkod och batchnummer, visar specifikationer och tillverkarens logotyp.
    Skapa konto
  • Bild på etikett från Leif Arvidsson AB med artikelnummer 8765 för V-list 12 mm, sågspar (SVART), och illustration av listprofil.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.