Vi är många som letar efter denna listen ;). Även jag, och fortfarande inget svar på vad den heter.....

Om jag inte minns fel så har Leksandsdörren såna tätningslister i sina dörrar.

Ta kontakt med någon dörr- eller fönstertillverkare, de bör kunna hjälpa dig att få några meter. Det du behöver veta är hur djup glipan mellan dörr och karm är som ska tätas.

Vad jag vet så finns det lister till äldre dörrar som helt enkelt inte finns att köpa nå mer..........Spelar ingen roll hur mycket man letar för det var ingen standardlist då och inte nu heller. Man får helt enkelt ta det som finns och göra det bästa av situationen.

S Stefan1972 skrev:
Vad jag vet så finns det lister till äldre dörrar som helt enkelt inte finns att köpa nå mer..........Spelar ingen roll hur mycket man letar för det var ingen standardlist då och inte nu heller. Man får helt enkelt ta det som finns och göra det bästa av situationen.
Med dagens mått är det nog inte standard, nej. Men det är 10st i bara denna tråden som letar efter den, så rätt vanlig borde den ha varit :). Däremot är det 40 år sedan min dörr tillverkades

Ja precis, den var vanlig förr på ytterdörrar men inte längre eftersom de har andra typer av list idag. Även jag har nån variant av samma och jag tog nåt annat. Sån där list kanske man måste best 10000meter av och det blir ju svårt att hitta marknad för det kanske........

Min gick att plocka loss och den är hel så det löser nog sig. Med tanke på alla lister online-sidorna har så borde de ha denna med :)

Om ni inte får tag i en passande list så tillverkar Skånebeslag tätningslister efter varuprov.

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Jag tror fortfarande du gör enklast i att kontakta en dörr- eller fönstertillverkare. De har nog ingen likadan list med något liknande och förmodligen bättre. Vad de kommer vilja veta är hur stor glipa den ska täta.

L Lasselano skrev:
Jag tror fortfarande du gör enklast i att kontakta en dörr- eller fönstertillverkare. De har nog ingen likadan list med något liknande och förmodligen bättre. Vad de kommer vilja veta är hur stor glipa den ska täta.
Det er mulig du synes det er enklest (jeg har jo sett at du har sagt det før) - men jeg (og jeg tipper de fleste av oss) vet ikke hvem som er leverandør av den døren som ble laget for et halvt århundre siden. Så jeg trenger en passende tetningslist til en dør jeg ikke vet hvem som har laget. Og ja - jeg leter etter SAMME list. Ser for meg ut mer som en V enn en U.

AnneSU AnneSU skrev:
Det er mulig du synes det er enklest (jeg har jo sett at du har sagt det før) - men jeg (og jeg tipper de fleste av oss) vet ikke hvem som er leverandør av den døren som ble laget for et halvt århundre siden. Så jeg trenger en passende tetningslist til en dør jeg ikke vet hvem som har laget. Og ja - jeg leter etter SAMME list. Ser for meg ut mer som en V enn en U.
Det är SP Snickerier på min dörr, vilket borde vara SP Fönster i dagens läge. Kan vara värt att kolla :)

• Försliten etikett med teknisk information för en dörr från SP Snickerier, inklusive prestandavärden och serienummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
AnneSU
  • Laddar…
Har provat att maila sp fönster men de svarar ej

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.