Oj! Vad är det för ugn? Vill du verkligen ha 4mm2, högt amperetal pga enfas? Enkelkardelig, ex EKK, lär bli rejält stel att installera, prova t.ex. FKK. Fråga hos din lokala elfirma om du får köpa där. Elgrossisterna brukar inte vara så pigga på att sälja till lekmän, enligt egen erfarenhet
.
ericsson har FKK3G4, den finns dock inte på nån av nätbutikerna, du får höra med en elektriker, men en FKK 4G4 är 10kr/m billigare, så den extra tråden kan du ju få med på köpet...
vad är ACEFLEX undrar en oinformerad...
Edit: googlade fram det.. den påminner ju om N1XV bara att den har mångkarderliga ledare.
den lämpar sig väl både som installations och anslutningskabel eller?
vad är ACEFLEX undrar en oinformerad...
Edit: googlade fram det.. den påminner ju om N1XV bara att den har mångkarderliga ledare.
den lämpar sig väl både som installations och anslutningskabel eller?
Redigerat:
djävla beräkningar hit och dit, kör med 4 mm.
Betydligt säkrare, samt man slipper ligga på gränsen vad plasten tål..
Betydligt säkrare, samt man slipper ligga på gränsen vad plasten tål..
I The Lone Star State är man i första hand Texan och i andra hand bekänner man sig till protestantisk inriktning, där baptist är det finaste. Från säkra källor (alltså från mig)!
Remember the Alamo! Eller var det El-amo...
Ursäkta, det är sent på fredagskvällen för en småbarnsfar.
Remember the Alamo! Eller var det El-amo...
Ursäkta, det är sent på fredagskvällen för en småbarnsfar.
Mycket sant! The Lord moves in mysterious ways! Han flyttade mig från Sveriges sydstat till USA:s sydstat och sedan tillbaka igen. Amen! Gud ske lov att jag slipper att flytta till t.ex. en ö (en halvö räcker väl).mycke_nu skrev:
Gotland är väl känt som Sveriges enda hangarfartyg om jag inte missminner mig!
Var någonstans i USA jobbar du?