Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nån som har nått bra tips på vart man kan köpa 50 meter trefaskabel till hyfsat pris?

Vad ska den användas till? (trefaskabel är ett ganska brett begrepp om vi säger så)

Den ska grävas ner till ett uthus

Svårt att säga vart det är billigast, men behöver du inte så grov kabel har Jula hyfsat pris på EKKJ 4x2,5+2,5

• Gilla
Going_up_the_country
  • Laddar…
Jula har väl inte så långa eller?

Dom har 50 meters i sitt sortiment

stoffe_johansson skrev:
Jula har väl inte så långa eller?
Hade du varit lite mera specifik i din förfrågan hade vi kunnat avgöra det. Jula verkar ha 50 meter.

Betänk dock att du blir ganska begränsad med 50 meter 2,5 kvadrat.

Vad ska du ha för förbrukare i uthuset?

I uthuset ska jag bara ha en byggcentral så man kan koppla in lite lyse och lite annat

Då du ska gräva ned kabeln krävs en fast monterad central i uthuset, med en huvudbrytare, trepolig säkring och en JFB. Denna enda grupp kan sedan mata ett CEE-uttag som i sin tur matar din byggcentral. Men det kanske är lämpligare att bygga ut den fast centralen för div uttag och belysning.

Jag bryr mig inte vad som krävs, det enda jag ville veta var jag kunde köpa kabeln, inte en massa tjafs om hur det ska vara, vet andra som har det på samma sätt och det fungerar utmärkt!!!!!

Haha vad trodde du att du skulle få för svar av ett gäng yrkesmän?

Gör som du vill det blir nog jättebra men kom inte och gnäll när uthuset brunnit ner

Har väldigt svårt och tror att det skulle brinna ner för att man drar en kabel och sätter en byggcentral i andra änden!!!
Vilket jävla skitforum detta är, bra en massa jävla viktigpetters som skrive

Härlig attityd Stoffe, dålig dag?

Du får tänka på att du i din trådstart inte specificerade vad du skulle ha kabeln till, inte lätt att hjälpa dig då.

Sen att det kommer elektriker o berättar hur det ska vara kan väl vara rätt schysst, det är mer ok att göra fel om man vet att man gör fel tycker jag, för då vet man iaf hur det ska vara och kan agera och använda prylarna därefter.

Mata inte trollen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.