Var kan man köpa Textilene eller annan väv som går att ha till solsängar, vilstolar etc? Sådant där syntetiskt nät som är lättunderhållt, det får inte töja sig alls (där föll första försöket, när vi blev pålurade markisväv "som inte töjer sig").

Det är bland annat en solsäng av aluminium, mycket lätt och praktisk, men där ursprungliga tyget gett upp. Möbelförsäljarna är ointresserade av att hjälpa, hittar ingen textilaffär som har något sådant. Kommer det enbart färdigmonterade sådana möbler på import med sådant - *någon* mer än jag borde väl också ha en utemöbel där själva möbeln håller längre än väven?

Ingen som har en aning?

Kolla med ett segelmakeri?

Jag kan ju kolla, men när jag frågade tidigare på något annat ställe så skulle det kunna jämställas med det markistyg jag provade, och som inte fungerade...

Segelduk töjer sig ytterst lite. Om segel skulle vara elastiska går det inget vidare att segla med dem. Markisvävens egenskaper vet jag inte så mycket om, men jag gissar att egenskaper som väder- och solbeständighet är viktigare än töjning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.