Vi skall glasa in vår altan dels med skjutdörrar och skjutfönster. Allt i glas och aluprofiler. Vi skall även byta ut ca 20 år gammalt korrugerat tak av glasfiber.
Var köper man till bra pris och kvalitet?

Monteringen: bör man ta tryckimpregnerat kring profilerna eller vanligt som man målar?

Andra bra tips att förmedla? ::)

TACK!
Jimmy ;)

Hej

Förutom de som anonserar i diverse tidningar har jag hittat denna. Har inte sett grejorna ännu själv, hade tänkt besöka dem innan jag handlar...

http://www.mekoflex.se/

Lycka till

//Zolo

Kolla med lite olika företag som säljer delar till uterum.
Sök på nätet.
Vet om att det finns ett par väldigt bra företag i dina trakter.
Skånska byggvaror t ex samt ett i utkanten av båsta. Kommer inte ihåg namnet just nu.

Sedan har du Plastmo för takalternativ.

Lycka till!

Skånska byggvaror är inget att rekomendera. Kolla hellre upp Novoroom eller Santex

sville skrev:
Skånska byggvaror är inget att rekomendera. Kolla hellre upp Novoroom eller Santex
Varför?? Är det ingen bra kvalite eller? Kan ju vara bra att veta om man nån gång skulle få för sig att beställa därifrån ;)

Nä, inte särskillt bra kvalitet. Skrangligt är väl förnamnet

Stod i valet mellan SKBV och WILLAB. Efter dåligt mottagande på SKBV så vart det WILLAB. Blev hur bra som helst, stabilt och fint :D

JA, Willab har helt OK dörrar, dock de som jag monterade senaste hade en väldigt konstig lösning på låsningen av dem, man var nämligen tvungen att låsa upp utifrån....

Kolla på Halle.se , bra kvalite till hyffsade priser!

Har ryckt och bänt i lite olika fabrikat och tycker nog personligen att santex verkar vara ganska gedigna. Tror det blir sådana här nästa år...

Hos vår lokala byggshop blev ett paket från santex ca 500:- dyrare än samma lösning hos skånska byggvaror... Ingen hemsk skillnad med andra ord...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.