Rinkabyrör är ett givet tillhåll för oss hemmapulare. Ingen annanstans köper man klämkopplingar, rördelar för lödning, kopparrör etc billigare.

MEN, ibland behöver man snabbt komplettera och då uppstår frågan var någonstans i Stockholm man gör detta till vettiga priser?

Stuvsta-rör (huddinge) är både kunniga och har ett mycket bra sortiment men priserna är så höga att man blir förbannad. 100% påslag mot Rinkaby är inte acceptabelt. I Alvik finns VVS-huset (el liknande), likadant där - bra men dyrt.

Byggvaruhusen, Jula etc har bara standardprylar och det duger inte om man skall fixa ett helt värmesystem. Koppla in kranen vid diskbänken funkar men inte att fixa till golvvärme, element och värmepumpar.

Tips tack!

Min chef lovprisade nåt ställe på Döbelnsgatan mitt i City. Jag vet inte hur priserna är men han gillade servicen och påstod att de hade bra priser. Han kände för övrigt inte till Rinkaby rör så det kan ju vara en nit...

Kan vara ett tips kanske....

Själv har jag fått ont i hela kroppen när jag kompletteringsköpt avloppsböjar på obs/fredells/woodys och krauta (krauta var "billigast")

ps. Svärfar kallar Stuvsta Rör för "Guldsmeden i Stuvsta" ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.