Jag tänkte köpa golvlister och dörrfoder på Byggmax men blev avrådd i en annan tråd.

Därför undrar jag om någon har någon annan rekommendation. Bauhaus, Hornbach, Coop Bygg eller vad?

Mitt enda krav är att listerna skall vara vita. Och att priset skall ligga i närheten av Byggmax (mellan 16 och 23 kr per meter beroende på modell).

Beror lite på vilken typ av socklar och foder du hade tänkt dig, allmoge?

Ekesiöö i Bromma har annars ett mycket bra utbud på socklar och foder.

Det som byggmax kallar Antik. Förmodligen samma som Allmoge. Tack för tipset om Ekesiöö. Är det öppet för privatpersoner? Står ingen info om priser - någon som vet ungefär (låga/höga jämfört med byggmax)

Kollade på Byggmax Antik... ja, det är det som går under beteckningen Allmoge.

Ekesiöö har öppet för privatpersoner, men det har väl alla byggmarknader, vad jag vet? Vad gäller löpmeterpriset kommer jag inte ihåg så noga, men det är väl bara och ringa och kolla?
Fördelen med en klassisk byggmarknad är att de oftast har allt. I Ekesiöös fall finns även foderklossar/skurklossar, vilket enligt mig är ett måste om man skall montera allmoge på ett snyggt sätt.

Vill du hålla dig inom stadskärnan kan du även besöka Panel&List Tomtebogatan 38. Där finns även foderklossar per löpmeter.
http://www.panelochlist.se/lagerlista.htm

Ekesiöö har bland de största sortimenten av lister i Sthlm men de är också en av de dyraste byggmarknaderna.

Det ser ut som en hyfsat normal allmogelist, så eftersom du var ute efter lågt pris borde du kolla på de som brukar vara billiga t ex Bauhaus, Woody, Hornbach. Minst någon av dem borde ha motsvarande produkt.

Men Ekesiöö är en trevlig bygghandel tycker jag...bra personal också.

Bauhaus har inget bra utbud av allmoge, däremot har jag sett att K-rauta i bromma har ett visst utbud. De ligger dessutom granne med Ekesiöö, så om man ändå är där kan man titta in hos båda.

Panel & List har precis de du söker! tomtebogatan norrmalm

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.