Kan komma med en uppdatering om mitt tält också:
Det stod stadigt i ca. 2 år tills stormen Egon kom och hälsade på. -Det lyfte hela tältet och drog med sig det några meter tills det fastnade inlindat i ett träd...
Med andra ord en enormt stark vind. -Tältet var kanske lite för klent fastsatt i marken då det var grovt grus (ganska löst) som underlag. Jag tror att stropparna runt dörren på ena sidan blåste sönder (händer då och då med sådana stroppar) och när dörren blåst upp fångade resten av tältet upp vinden den vägen. Hade dörren inte blåst upp hade nog tältet stått kvar.

Trots att tältet bokstavligen satt lindad runt ett träd, hade tältduken klarat sig förvånansvärt bra. Det var praktiskt taget helt. Ställningen hade dock blivit böjt på flera ställen av kraften, men det är fullt förståerligt.
Innan stormen har det tålt många kraftiga vindar innan utan några problem alls och även en del snö.
Att tältduken sticker ut några dm runt om hjälper en hel del. Jag har lagt några markstenar runt om här för att tynga ner, vilket tycks ha funkat bra.

Skulle jag köpa ett nytt tält, skulle jag garanterat välja samma igen (om de nu inte ändrat kvaliteten på dem)!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.