Ska ringa rörmokare men ville lokalisera först om det var något jag kunde fixa. Rinner upp vatten i diskon när jag spolat ett litet tag i slasken. Har haft i bikarbonat och kokhett vatten= ingen förändring annat än vatten i diskmaskinens botten. Använd sugploppen utan resultat. Tagit isär filter mm i diskmaskinen: inget skräp/stopp. Kopplade ur diskmaskinens avloppsslang och körde tömning= funkade. Provade att inte ha diskmaskinens avloppsslang ikopplad utan höll för hålet och spolade i vasken = ff stopp någonstans. Alltså utesluter vi diskmaskinen. Plockat isär vattenlås under diskbänken= inget stopp. Min bedömning är att stoppet då borde vara längre ner i röret mot golvet eller ännu längre ner? Det röret vågar jag inte plocka isär utan får ringa rörmokaren. Någon som haft liknande problem?
Ps. Jag häller aldrig ut matfett i slasken men det kan ju vara en present efter förra ägaren och som nu täppts till…

• Närbild av vattenlås under diskbänk med rester av vatten. Möjligt stopp längre ner i röret efter felsökning av avlopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Under diskbänken med rör i plast, en stoppad avloppsslang där en hand pekar på anslutning för diskmaskinens avloppsrör. Möjligt avloppstopp i fråga.
    Skapa konto
  • Diskmaskin och öppet skåp under diskbänk med en hink och avloppsslang urkopplad i samband med felsökning av avloppsstopp.
    Skapa konto
  • Avloppsslangar och rör under diskbänk vid problem med stopp i köksvask.
    Skapa konto
RoTe
Du lär nog använda någon mekanisk avloppsrens

@
  • Gilla
carwre
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.