7 109 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
Var kan man köpa maskinolja?
Ännu en fråga relaterad till svarven: var kan man som privatperson köpa maskinolja i små förpackningar (typ 1 eller 5 liter)?
Swedol har ju ganska många oljor men där hittade jag inget.
Swedol har ju ganska många oljor men där hittade jag inget.
Medlem
· Västra Götaland
· 509 inlägg
Lyfter denna tråd då jag är ute efter samma.
Maskinolja nr 20 står det i manualen att jag ska ha i spindeldockan men jag hittar den nånstans. Skulle det gå med nån vanlig växellådsolja för manuella lådor?
Maskinolja nr 20 står det i manualen att jag ska ha i spindeldockan men jag hittar den nånstans. Skulle det gå med nån vanlig växellådsolja för manuella lådor?
Jag köpte min maskinolja på ett ställe som säljer statoilolja i större förpackningar, 10liter.
leta här så kanske du har en åf i närheten: http://www.statoil.se/FrontServlet?ds=Foretag&state=Foretag_dynamic&viewid=1886683
leta här så kanske du har en åf i närheten: http://www.statoil.se/FrontServlet?ds=Foretag&state=Foretag_dynamic&viewid=1886683
Medlem
· Västra Götaland
· 509 inlägg
Hittade en ICA-butik alldeles hemmavid som säljer olja i lösvikt, dock inte maskinolja som får tas hem.
Men enligt deras lista så har de Q8 Wagner 68 och enligt Q8:s produktbladet verkar den passa. Får la åka dit och höra. Är ju en hobbymaskin så den går inte så många timmar/år så antar att det inte är så kritiskt vilken olja man använder.
Gejd- och kuggväxelolja
Q8 Wagner är oljor avsedda smörjning av gejdrar i
verkstadsmaskiner. Tack vare mycket god
vidhäftningsförmåga är oljorna mycket lämplig som allmän
cirkulation- och maskinsmörjning samt för kedjesmörjning.
Också lämplig för lager, hydraulik och kuggväxlar.
Men enligt deras lista så har de Q8 Wagner 68 och enligt Q8:s produktbladet verkar den passa. Får la åka dit och höra. Är ju en hobbymaskin så den går inte så många timmar/år så antar att det inte är så kritiskt vilken olja man använder.
Gejd- och kuggväxelolja
Q8 Wagner är oljor avsedda smörjning av gejdrar i
verkstadsmaskiner. Tack vare mycket god
vidhäftningsförmåga är oljorna mycket lämplig som allmän
cirkulation- och maskinsmörjning samt för kedjesmörjning.
Också lämplig för lager, hydraulik och kuggväxlar.
Klicka här för att svara