HOBBY ARCHITECT
Satan asså, katten rev ner skålen! Var på nätet kan jag köpa en ny utan att det hela kostar över tusen spänn. Det går kanske inte? Här är frakten ca 600 kr utöver att den kostar 663 kr. Visste inte att den var värd så mycket. Nån som kan hjälpa en desperat stackare att google fram nåt ställe där det inte är så jäkla dyrt, i alla fall inte frakten.

Mariskooli, Plum, 155 mm, Iittala, Marimekko

Svart och lila fotad glas skål med räfflad design och vågig kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här fungerar det inte. https://kauppa.ajan-muisto.fi/en/p/1100-mariskooli-iittala

Redigerat:
H
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Satan asså, katten rev ner skålen! Var på nätet kan jag köpa en ny utan att det hela kostar över tusen spänn. Det går kanske inte? Här är frakten ca 600 kr utöver att den kostar 663 kr. Visste inte att den var värd så mycket. Nån som kan hjälpa en desperat stackare att google fram nåt ställe där det inte är så jäkla dyrt, i alla fall inte frakten.

[bild]
Det är en dyr färg, att köpa ny är dyrt, håll utkik efter butikers kampanjer, sök även på blocket, tradera osv.
Ring IITTALA och fråga vilka butiker den kan finnas i. Cervera, Önskebutiker, Åhléns kan ha, färgen kan vara svår att få tag i.

Varför en länk till Flashback? Säljer dom Iittalaskålar?

HOBBY ARCHITECT
H HEM2121 skrev:
Det är en dyr färg, att köpa ny är dyrt, håll utkik efter butikers kampanjer, sök även på blocket, tradera osv.
Ja, Tradera och Blocket har jag kollat och ställt in att jag söker.
useless useless skrev:
Varför en länk till Flashback? Säljer dom Iittalaskålar?
Oj, det blev fel, ändrat nu.

L
Hur bråttom är det?

Tills frugan kommer hem igen eller?

• Haha
  • Gilla
Fartland och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
L Lärospånet skrev:
Hur bråttom är det?

Tills frugan kommer hem igen eller?
Hehe, nädå.

• Haha
Lärospånet
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Jumos Jumos skrev:
[länk]

85 spänn i frakt till Sverige, skålen går på 442,06 kronor :)

...och här finns den på tradera: [länk]
Dom är bruna, jag ville ha mörklila (plum).

Dom är bruna, jag ville ha mörklila (plum).
Du har rätt i att den på tradera var fel (jag var lite väl snabb där), men den som ligger på den första länken är märkt som att det ska vara en Plum. Det kanske är värt att dubbelkolla med den säljaren, om det bara är ljuset som får den att se ut att vara i fel färg så är ju saken biff!

• Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
H

[bild]

Här fungerar det inte. [länk]
Fråga IITTALA om de har något register till vilka butiker den är såld till, när utgick färgen? Är det flera år sedan så finns den förmodligen inte i butik, fråga även om de kommer att producera skålen i den färgen igen och i så fall när. Om den finns i Finland så kanske en butik kan plocka hem den? Annars är det förmodligen på Tradera och liknade sidor som du kan hitta skålen.

• Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…

[bild]

[bild]

Kolla finska tori.fi (motsvarar Blocket), sök Mariskooli luumu (=plommon), kanske nån villig att skicka.
Skärmdump från webbplatsen "tori.fi" visar annonser för Mariskool-skålar till salu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Wow
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.