1 143 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Var kan jag hitta isolerstrumpa
Hej alla forumvänner
jag behöver akut en isolerstrumpa PE 30 ca 3-4 m att montera mellan innertak upp genom lite lösull och fritt på kallvind ca 2,5 meter för att ansluta till huv på tak. Gäller avluft från en FLVP Nibe F 730. Installatören sköter detta upp mot innetak från pump, men jag isolerar resten. Idag sitter en 24 år gammal isolerstrumpa på kallvinden som jag tänkte byta ut alt. förstärka genom att lägga en över. naja och noga tejpa skarvar med aluminiumtejp.
Jag behöver nu finna någon som har öppet i helgen. har försökt på olika byggvaruhus med de har inget.
jag behöver akut en isolerstrumpa PE 30 ca 3-4 m att montera mellan innertak upp genom lite lösull och fritt på kallvind ca 2,5 meter för att ansluta till huv på tak. Gäller avluft från en FLVP Nibe F 730. Installatören sköter detta upp mot innetak från pump, men jag isolerar resten. Idag sitter en 24 år gammal isolerstrumpa på kallvinden som jag tänkte byta ut alt. förstärka genom att lägga en över. naja och noga tejpa skarvar med aluminiumtejp.
Jag behöver nu finna någon som har öppet i helgen. har försökt på olika byggvaruhus med de har inget.
Produkter som diskuteras: "aluminiumtejp"
Aluminiumtejp
Aluminiumtejp är en robust och flexibel lösning för olika projekt. Den är idealisk för att fästa, reparera och försegla metallytor och värmekänslig elektronik. Den är också vädertålig, vilket gör den lämplig för både inomhus- och
Läs mer
Självbyggare
· Stockholm
· 10 262 inlägg
Är det IE30 isolering med armering du skall ha?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Det är väl bara vanlig nätmatta, rockwoll med hönsnät?
Protte
Protte
Hej
det jag ska göra är att kondensisolera kalluften (avluft) från FLVP m.a.o. den avlyft som är betydligt kallare än min tidigare FLVP. Frånluften som kommer in i F 730 går nere i min lösullsisolering på vinden, men avluften går upp i kallvind och ut i huve på taket. Enligt NIBE,s instruktioner ska hela avluften kondensisoleras.
det jag ska göra är att kondensisolera kalluften (avluft) från FLVP m.a.o. den avlyft som är betydligt kallare än min tidigare FLVP. Frånluften som kommer in i F 730 går nere i min lösullsisolering på vinden, men avluften går upp i kallvind och ut i huve på taket. Enligt NIBE,s instruktioner ska hela avluften kondensisoleras.
N Nova07 skrev:Hej Det är m.a.o. FE 30 klassning som gäller.
det jag ska göra är att kondensisolera kalluften (avluft) från FLVP m.a.o. den avlyft som är betydligt kallare än min tidigare FLVP. Frånluften som kommer in i F 730 går nere i min lösullsisolering på vinden, men avluften går upp i kallvind och ut i huve på taket. Enligt NIBE,s instruktioner ska hela avluften kondensisoleras.Det är m.a.o FE 30 klassning jag är ute efter.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
