Vedkorg, en sån med botten och två sidor och ett handtag som man använder att bära in ved till kaminen. Glad i hågen sökte jag på Biltema/ClasO/Jula/Rusta, övergick att låta Google hitta åt mig, gick Inge vidare alls. Kompisen kom med förslaget, Eldabutiken i GBG men icke sa Nicke.

Hur transporterar folk veden från vedboden in till kaminen, jag har hittills burit på armen men man får gå flera gånger och man blir lite skräpig.

Protte

Bästa svaret

En traditionell vedkorg i spån köper du från Gysinge (dock kostar den nog långt över tusenlappen nu)

En fullt fungerande vedkorg får du om du köper en egen varukorg i plast och lägger ett ordentligt reklamblad i botten, passa på att köpa ett par stycken korgar om du hittar en färg du gillar! (Pris kanske 100kr/st)

prototypen prototypen skrev:
Hur transporterar folk veden från vedboden in till kaminen, jag har hittills burit på armen men man får gå flera gånger och man blir lite skräpig.
Biltemapåsar är min metod. Inte den snyggaste lösningen dock...

Blå Biltemapåse med vitt tryck och handtag, kapacitet 63,5 liter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Kör med brödback.
Orange plastback som används för att förvara bröd i butiker, med perforerade sidor för ventilation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alfredo Alfredo skrev:
Biltemapåsar är min metod. Inte den snyggaste lösningen dock...

[bild]
Bättre än IKEAs men inte riktigt bra om man behöver ställa ifrån sej den/ dem för att öppna dörren..

H Henrik.S skrev:
Men den här är ju lite överkomligare:
[länk]
Trevligt utseende, acceptabelt pris. Är det nån som provat dom och vet om de är hållbara?

F fribygg skrev:
Bättre än IKEAs men inte riktigt bra om man behöver ställa ifrån sej den/ dem för att öppna dörren..
Vad ser du för problem med det?

Jag bara vägrar ha en IKEA påse eller brödback bredvid kaminen.
Får kanske gå en kurs så jag kan fläta min egen……

Protte

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vad ser du för problem med det?
En korg med fast greppe/ handtag är lättare att ta upp när man öppnat dörren enl min erfarenhet.

Jag bara vägrar ha en IKEA påse eller brödback bredvid kaminen.
Får kanske gå en kurs så jag kan fläta min egen……

Protte
Pressenningspåsar med ved förvaras gärna i vedlår om utseendet är viktigt.

F fribygg skrev:
En korg med fast greppe/ handtag är lättare att ta upp när man öppnat dörren enl min erfarenhet.
OK. Ja man får ju böja sig lite extra för att nå "bärbanden" jämfört med ett stabilt handtag som sticker upp. Aldrig tänkt på att det skulle vara något direkt problem dock. Utseende förstår jag dock om det avskräcker...

Alfredo Alfredo skrev:
OK. Ja man får ju böja sig lite extra för att nå "bärbanden" jämfört med ett stabilt handtag som sticker upp. Aldrig tänkt på att det skulle vara något direkt problem dock. Utseende förstår jag dock om det avskräcker...
Jag har övat lite i veckan att bära ved och när man lastat korgen full såtar man ju lite på armen också och man kan ställa ifrån sig korgen och öppna dörren. Ska man börja fumla efter bärhandtagen på en IKEA så kommer man tappa det man har på armen
Det blir en från Gysinge.

Protte

Jag har övat lite i veckan att bära ved och när man lastat korgen full såtar man ju lite på armen också och man kan ställa ifrån sig korgen och öppna dörren. Ska man börja fumla efter bärhandtagen på en IKEA så kommer man tappa det man har på armen
Det blir en från Gysinge.

Protte
Två minst, en i varje hand och kanske en vid eldstaden eller förberedd i vedboden om det eldas för uppvärmning

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.