Var hittar jag vindsstegar?

8k läst  7 svar

1. A
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Stegen till vinden är i trä, och går knappt att få ner, eller få upp, utan risk för liv och lem. Jag behöver därför köpa en ny. Så; var hittar jag vindsstegar? Google ger oroväckande få resultat, och det enda alternativet jag funnit är http://www.stegcentralen.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artnr=60324r . Visserligen verkar den vara ett bra alternativ, men jag vill ha mer att välja på.

Någon som har idéer?

Mvh och gott nytt år,
    Anders

2. M
    Moderator · Nivå 17
  3. A
    Medlem Nivå 1

Re: Var hittar jag vindsstegar?

Stort tack, mats_o!

Jag måste missat denna tråd när jag sökte på forumet. :)

Ha det!

Mvh
    anders

4. M
    Moderator · Nivå 17

Sökmotorn är en av de saker som med största sannolikhet kommer att få ett lyft vid forumuppgraderingen

5. MathiasS
    Medlem · Nivå 24

Jag kan till den tråden tillägga att jag köpte min på Bauhaus. De flesta Bauhus verkar ha ett stort sortiment av vindstrappor/stegar. Köp en med isolering i luckan!

6. M
    Moderator · Nivå 17

Definitivt. Den mesta värmen går ju genom taket och det bli ändå tunt vid luckan

7. A
    Medlem Nivå 1

Hej igen!

Synd bara att Bauhaus har en så dålig webbplats utan sortiment, och då jag bor i Nyköping har jag inte direkt något Bauhaus nästgårds. Jag får försöka ta mig till något av stockholmsvaruhusen och kika.
    Om jag ska byta luckan också, så ska jag tänka på det. Tack :)

Mvh
    anders

8. G
    Medlem Nivå 7

Kolla ByggEra i Stockholm http://www.byggera.se/index2.php

Dom kallar dom vindstrappor. Kanske kan prova att googla på det också.

-h

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: