morsan skrev:
Jomen vad har den för funktion? Tänder och släcker belysningen i "bagagen"? I så fall kan du väl montera en vippströmbrytare och tända och släcka manuellt....
Den sitter på utsidan i glasluckans torkararmsfäste och öppnar bara glaset. Annars hade vi kunnat köra med vad som helst.
Microkit kan hända kan fixa en. Problemet är oxidationen. Har redan delat på den 2 ggr och rengjort kontaktytor. Men efter 1 mån blir det samma skit.
De fastnar mot varandra och glasluckan öppnas automatiskt varje gång man öppnar bilen med fjärren.

Verkliga mått på den är.

15x12x5 och i original skall en arm sitta på.
 
q(;^;)p
Immobil skrev:
Troligen ingår endast en enkel till Paris. :D
________________________________________________________________________

Så är den placerat.

Vad kan man fylla den med om jag skulle rengöra den igen. Gäller att spärra från fukten?
 
  • brytare2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vaselin är bra att kapsla in kontaktsycken med i fordonsel, borde även funka på din brytare kanske?
 
B BigGitt skrev:
Den sitter på utsidan i glasluckans torkararmsfäste och öppnar bara glaset. Annars hade vi kunnat köra med vad som helst.
Microkit kan hända kan fixa en. Problemet är oxidationen. Har redan delat på den 2 ggr och rengjort kontaktytor. Men efter 1 mån blir det samma skit.
De fastnar mot varandra och glasluckan öppnas automatiskt varje gång man öppnar bilen med fjärren.

Verkliga mått på den är.

15x12x5 och i original skall en arm sitta på.
Hur får man bort "locket"
 
Kolla vad den har för originalartikelnummer och sök på det på t ex ebay.
 
Kontaktspray för elektronik brukar fungera bra för mig, 6-68 eller något liknande. Och en ordentlig rengöring innan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.