12 467 läst ·
21 svar
12k läst
21 svar
Var hittar jag mikrobrytaren ?
Den sitter på utsidan i glasluckans torkararmsfäste och öppnar bara glaset. Annars hade vi kunnat köra med vad som helst.morsan skrev:
Microkit kan hända kan fixa en. Problemet är oxidationen. Har redan delat på den 2 ggr och rengjort kontaktytor. Men efter 1 mån blir det samma skit.
De fastnar mot varandra och glasluckan öppnas automatiskt varje gång man öppnar bilen med fjärren.
Verkliga mått på den är.
15x12x5 och i original skall en arm sitta på.
q(;^
p
Så är den placerat.
Vad kan man fylla den med om jag skulle rengöra den igen. Gäller att spärra från fukten?
________________________________________________________________________Immobil skrev:
Så är den placerat.
Vad kan man fylla den med om jag skulle rengöra den igen. Gäller att spärra från fukten?
Redigerat:
Vaselin är bra att kapsla in kontaktsycken med i fordonsel, borde även funka på din brytare kanske?
Här är annars ett fordonsrelaterat forum (egentligen för Volvo men länken går till en avdelning för bilar i allmänhet) med en och annan expert i ämnet:
http://www.jagrullar.se/forum/viewforum.php?f=22
http://www.jagrullar.se/forum/viewforum.php?f=22
Hur får man bort "locket"B BigGitt skrev:Den sitter på utsidan i glasluckans torkararmsfäste och öppnar bara glaset. Annars hade vi kunnat köra med vad som helst.
Microkit kan hända kan fixa en. Problemet är oxidationen. Har redan delat på den 2 ggr och rengjort kontaktytor. Men efter 1 mån blir det samma skit.
De fastnar mot varandra och glasluckan öppnas automatiskt varje gång man öppnar bilen med fjärren.
Verkliga mått på den är.
15x12x5 och i original skall en arm sitta på.
Klicka här för att svara
