Y
Rör sig om upp mot 22volts/111mah batteri som ska driva en radiostyrd bil.
Så denna låda i sig får inte vara klumpig.

Hurvida dessa blir varma vet jag inte. Hoppas jag inte.

Behöver inte vara 100% tätt då inte resten är det, men bara så att den inte exploderar ifall jag sladdar i en vatten/ler-pöl. :)

Den 50-210-27 lådan, om man behöver lock till den hur hittar man det eller medföljer det? ser inget i text/länkar.

Funderar på "teflon" behandla hela kalaset sen så all skit bara rinnerav utan att fästa. Men det är ett annat ämne. :p

Redigerat:
Lacka?

Y
j.f.s skrev:
LiquidTape/PlastiDip.

Har kört det bland annat på mitt Mamba Monster på 6s i en 1:8 truggy utan prodlem :)

[länk]
Hur funkar detta? Läser användarkommentarerna, folk verkar väldigt nöjda med produkterna.
Är det att det ger vattentät hinna bara eller rentav den effekten jag skrev att skit bara rinner av utan fästa?
Den transparenta var det bara en som hade kommenterat - negativt. Att måla hela innehållet med en svart hinna lät ju sådär, eller sprayar men mest bara på punkter där det är kortslutningsrisk?

Sån skulle jag vilja pröva;
http://www.youtube.com/watch?v=IPM8OR6W6WE

Redigerat:
j.f.s
Har också plastidip-lackat ett mamba monster med gott resultat, än så länge verkar det hålla tätt :)

Plastidipen fäster lite taskigt på silikonkablar märkte jag dock, men så länge man inte är där och petar allt för mycket så håller det.

Lock till ELFA-lådan finns nog inte. Det är nog meningen att den ska fyllas med geggamoja och bli tät på det sättet.

På Biltema finns nog epoxy att gjuta med.

Matar du med batterier blir inte kondensatorerna varma, så det behöver du nog inte bekymra dig om.

/M

Liten varning för att gjuta med epoxi - det blir väldigt varmt när det härdar om det är inneslutet.

Förvisso lite större mängder, men jag har försökt gjuta en konstruktion på knappt en liter som blev så varm att den inte gick att ta i och slutade med en mindre explosion...

j.f.s
Jag rekommenderar inte att kapsla in ett ESC såvida det inte går i en Crawler. Castle själva uppger ett effektuttag på 4-5000W på ett Mamba system. Är det dessutom ett XL2 kopplat till en 2028 vi pratar om så där det mer...

Y
Ingick krympslang till cappacken men blir slappa ändar på den, kanske klick lim och klämma ihop ändarna bara.

j.f.s
Plasti Dip går bra så länge du lämnar kylflänsarna fria. Det jag syftade på var att smeta in ESCt i en låda med epoxy eller stänga in det utan att luft kan passera kylflänsarna :)

Redigerat:
Y
Funderar på ta myggnät och svepa runt hela chassiet. Kanske behandla det med silikonspray.
Göra eget sånt skydd som reservdelsrc börjat sälja. Inget borde väl bli såpass dramatiskt varmt så det smälter nätet?

Y
En Team Associated SC8.2

Förr fanns det färdigt hel-skydd från Outerwears (20-2662-01) men fabriken svarar inte på mail och återförsäljare lyckas inte fåtag på denna.

(Funderar på vulktejpa cappacken... undra om det blir för tätt så den överhettas då, fast den är ju gjord att tackla dubbel kraft emot vad jag ska köra)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.