Y
Hade behövt krympslang som är som en hatt/påse, med en sluten ände alltså.

När jag bild googlar så hittar jag någon enstaka, så det finns ju iaf.
Min fråga är vilken butik som har större utbud av storlekar? Och vad dess egentliga namn är?

Elfa?

• Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Y
"end caps"

Tackar

Tror ni man kan använda vanlig krympslang och limma den tät i ändarna?

Redigerat:
Finns hos elgrossisterna. T.ex. Ahlsell, kallas för ändhätta där. T.ex. "E0776402 ÄNDHÄTTA 102L011 4-8 MM", finns ända upp till 115 mm.

Ändhätta heter det när jag köper dom. Dom har lim på insidan.
Vilken diameter är du ute efter?
T.ex. E-nummer 0776402 Fabrikat Raychem.

Brukar använda krympslang med lim på insidan, bara att krympa med varmluft och sen pressa ihop änden med en tång

Äsch, pucktvåa igen.

Y
CCCapPack2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

TD-cc-cap-pack.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

4,6cm lång.
2cm bred.
1,8cm hög.

Vill göra den så skyddad från vatten som möjligt. Första bilden visar att kablarna går vidare, jag funderar på göra så båda paren kablar går åt samma håll, tillbaka igen. Därav sökandet efter hatt.

Risken är att jag gör som första bilden ändå, men då blir det lurigt för krympslangar krymper ju inte tillräckligt såatt säga. 50% krympning sluter inte tätt. Vore isf tvinga ihop med lim.

Redigerat:
Kan du inte gjuta in hela konstruktionen? Finns färdiga massor för det vill jag minnas. En del tror jag köper lämplig kapsling och fyller med silikon.

Y
Tja, det visste jag inte ens fanns.

Funderat lite på att bara hittat en plastask och haft den i, men vet inte hur jag ska hitta askar i dessa måtten.

Antar att du kikat på ELFA och Conrad redan?

A
en spelsberg nautic 25 och eventuellt gel i dosan om det känns som det inte blir tillräckligt tätt

Googla lite på "Gelskarv" så kanske du hittar nåt matnyttigt.
Du slänger då naturligtvis själva skarvkopplingen och använder bara lådan och gelen.

Dom blir inte varma då? Det ser ut att gå en hel del ström där.

På ELFA finns små ingjutningslådor i plast, t.ex. 50-210-27, innermåttet på bredden får jag dock till 19,4 mm, vilket är 0,4 mm för litet, men du kanske kan fila lite på PCB:t...

En elektrolytkondensator kopplat till DC blir ju normalt inte varm, om det inte är mycket rippel på spänningen. Så värme borde inte vara något problem.

Vad man ska gjuta med vet jag inte riktigt, silikon leder ju värme ganska bra. Epoxy kanske också funkar.

/M

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.