Hade behövt krympslang som är som en hatt/påse, med en sluten ände alltså.
När jag bild googlar så hittar jag någon enstaka, så det finns ju iaf.
Min fråga är vilken butik som har större utbud av storlekar? Och vad dess egentliga namn är?
När jag bild googlar så hittar jag någon enstaka, så det finns ju iaf.
Min fråga är vilken butik som har större utbud av storlekar? Och vad dess egentliga namn är?
Finns hos elgrossisterna. T.ex. Ahlsell, kallas för ändhätta där. T.ex. "E0776402 ÄNDHÄTTA 102L011 4-8 MM", finns ända upp till 115 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
4,6cm lång.
2cm bred.
1,8cm hög.
Vill göra den så skyddad från vatten som möjligt. Första bilden visar att kablarna går vidare, jag funderar på göra så båda paren kablar går åt samma håll, tillbaka igen. Därav sökandet efter hatt.
Risken är att jag gör som första bilden ändå, men då blir det lurigt för krympslangar krymper ju inte tillräckligt såatt säga. 50% krympning sluter inte tätt. Vore isf tvinga ihop med lim.
Redigerat:
På ELFA finns små ingjutningslådor i plast, t.ex. 50-210-27, innermåttet på bredden får jag dock till 19,4 mm, vilket är 0,4 mm för litet, men du kanske kan fila lite på PCB:t...
En elektrolytkondensator kopplat till DC blir ju normalt inte varm, om det inte är mycket rippel på spänningen. Så värme borde inte vara något problem.
Vad man ska gjuta med vet jag inte riktigt, silikon leder ju värme ganska bra. Epoxy kanske också funkar.
/M
En elektrolytkondensator kopplat till DC blir ju normalt inte varm, om det inte är mycket rippel på spänningen. Så värme borde inte vara något problem.
Vad man ska gjuta med vet jag inte riktigt, silikon leder ju värme ganska bra. Epoxy kanske också funkar.
/M