Vi kommer att ha ett 80 cm diskbänksskåp och vill har en enda stor ho. Lite gammeldags, rundad rostfri (se bild). Den största vi hittat är en 50 cm bred (avsedd för 60-skåp från Intra).

Finns det inte större liknande denna som kan underlimmas?

Det ska alltså inte vara skarpa hörn.

• ho.jpg
Jag gissar att vi pratar laminat?

Nej, den ska monteras i en matt svart granitskiva..

Finns en svensktilverkad disklåda som heter Classic 76.
Helt OK i stålet men inte toppklass. Måtten är 760*410 och fyller ett 800 skåp.
Kolla på www.nordic-tech.se

Såg den här meningen direkt när jag gick in på deras hemsida: "...enkla lösningar för budgetköket eller sommarstugan."

Vet inte om vi vill satsa på något som känns lite sisådär. Det blir ett enormt projekt om man behöver byta en undermonterad ho..

Men tack för tipset ändå! :)

• ComboXL 1.jpg
  • ComboXL.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Delphoria skrev:
Såg den här meningen direkt när jag gick in på deras hemsida: "...enkla lösningar för budgetköket eller sommarstugan."

Vet inte om vi vill satsa på något som känns lite sisådär. Det blir ett enormt projekt om man behöver byta en undermonterad ho..

Men tack för tipset ändå! :)
Helt klart en konstig formulering :D men de är OK. De menar nog att de har bra priser på enkla bänkar så man skall våga titta på deras produkter utan att vara rädd att det kostar skjortan.... Men i ditt fall föll de på egen tuva :confused:

Jag kollade på frakes site men hittade inte den jag letade efter och jag är 99% säker på att de har en stor rackare typ Stala Combo XL. Skall kolla på jobbet på måndag om jag kommer ihåg...

Har undersökt saken vidare. Pratat med Frankr, Blanco, Intra m fl och det verkar inte finnas underlimmade hoar (i "gammaldags rundad stil") som är större än 50 cm breda.

Franke hade haft en 70 cm men de har fått ett antal reklamationer när hoarna har släppt.. så den är numera enbart för insvetsning i rostfri diskbänk.

Nu har vi bestämt oss för en Franke BE-50U med silbricka istället för korgventil. :)

Tack för alla svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.