10 009 läst ·
24 svar
10k läst
24 svar
Var hittar jag breda slagportar till ett villagarage?
Nu är goda råd dyra... Båda tidigare nämnda porttillverkare har visat sig ha längre leveranstid än beräknat (stod inget angivet i offerterna). Nu blir det lite panik. Någon som har tips på annan leverantör som kan erbjuda slagportar i måtten 28x23 och som är isolerade, helst för upp till 21°C?
Den port som DörrTema erbjuder har som utvändig panel 6 mm spårad björkplywood (CNC-fräst). Vill man ha med furupanel så drar priset iväg med nästan 12.000:- till! Då undrar man ju hur bra den där spårade panelen är om den är såpass mycket billigare? Det gamla talesättet att "man får vad man betalar för" kanske gäller här. Eller? Någon som vet?
Hur menar du superfin? För mig känns det som en billig metod att fräsa i plywood och utan att ha några expertkunskaper så känns en plyfaskiva som spåras och därmed öppnar mer ändträ (tror jag) inte lika gediget. Känns som att det är större risk att det med tiden kan påverkas av väder och vind med fuktproblem som gör att det sväller och "öppnar sig" där. Men jag vet inte som sagt.... vill bara att det skall vara bra.
Klicka här för att svara