10 599 läst ·
7 svar
11k läst
7 svar
Var hitta viskositetsbägare
Det pratas om viskositetsbägare för att späda till lämplig tjocklek på färgen för sprutmålning. Men jag hittar inget om var jag kan köpa en sådan. I någon tråd nämns att den skulle finnas på Biltema men jag hittar inget i deras katalog.
Har ni några tips om var jag kan leta? Kanske bara att fråga i färgaffären?
Har ni några tips om var jag kan leta? Kanske bara att fråga i färgaffären?
Byggveteran
· Åland
· 2 077 inlägg
Hej!
Jag har köpt min hos en färgbutik som säljer billack.
Kolla med en färgbutik alltså.
Jag har köpt min hos en färgbutik som säljer billack.
Kolla med en färgbutik alltså.
Jag hade själv problem att hita en viskositetsmätare men hittade en här till slut http://www.colormix.se/
Kostade runt 60:- för två pack har jag för mig.
Vet dock inte om dom säljer på postorder men det kan ju vara värt ett försök iaf
Kostade runt 60:- för två pack har jag för mig.
Vet dock inte om dom säljer på postorder men det kan ju vara värt ett försök iaf
Jag tackar.
Heter de något annat på Biltema kanske?
Colormix ligger inte helt fel till, jag passerar i närheten någongång emellanåt (tex på väg till Biltema
). Jag kom faktiskt i kontakt med dem för första gången för två veckor sedan i ett helt annat ärende. (Hämtade lite prylar som hade levererats via dem.) Att jag inte tänkte på att fråga där, ganska självklart att de borde ha sådana egentligen.
Heter de något annat på Biltema kanske?
Colormix ligger inte helt fel till, jag passerar i närheten någongång emellanåt (tex på väg till Biltema
Jag har inte sett någon på Biltema på sistone, men de brukar kallas "ISO-kopp" eller "ISO-bägare", efter standarden ISO 2431 som anger hur viskositet kan mätas.
Klicka här för att svara