C
A A-Man_08 skrev:
En hilti originalchuck kostar 2000kr på hiltis sida.
Det tycker jag är oskäligt och överdrivet för en simpel chuck.
Dels får avtalskunder generellt en saftig rabatt på listpriserna, dels får man inte glömma bort att det är en helt annan marknad. Man får hålla sig till begagnatmarknaden om man vill ha Hilti-grejor till priser som är rimliga för en normal privatperson.

hsd
Det är nog inte många företag som lägger 2000 på en chuck, de köper nog en ny maskin istället

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Det är ju en skitmaskin egentligen, 1.8 J slagkraft är ju patetiskt lågt för en maskin som kostar som den gör.

A A-Man_08 skrev:
Och det var till en hilti?
Ja, det var till en gammal Hilti. Kommer inte ihåg vilken typ. Nånn slags slag/borr maskin.

Nått i stil med den på bilden men den var inte så billig. Tror Ebay och/eller tradera kan vara värt att söka i.

Har en sds och vanlig chuck att välja emellan. Har även vanlig chuck med sds fäste som på bilden från jula i ett tidigare inlägg.

• Skärmbild 2026-06-24 184304.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
D Dilato skrev:
Det är ju en skitmaskin egentligen, 1.8 J slagkraft är ju patetiskt lågt för en maskin som kostar som den gör.
Man behöver inte alltid så stor maskin.
Men dom tar överdrivet mycket för märket.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Man behöver inte alltid så stor maskin.
Men dom tar överdrivet mycket för märket.
Sant, jag betalade väl 1500 spänn för min Makita DHR202Z, den är ju bara 2.0 J men batteri och duger fint.

D Dilato skrev:
Jag borrade med en mindre maskin 1.2 joule i taket väldigt smidigt faktisk.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.