Var köper man 4.vägsbiv. shunt billigast?
Rinkaby verkar sakna den.
Tacksam för tips!

Billigast vet jag inte, men den säljs ju av alla rörgrossister tex Ahlsell.

Ett litet tips är att inte köpa för stor, den för 22 kopparör räcker till mycket stora hus.

jag köper den på ahlsell bara några kronor billigare.....

Baserad på personlig erfarenhet har jag slutat att jaga "billiga" saker. Det gäller nog alltid, men speciellt om det gäller el eller VVS där det egentligen aldrig är billigt, men kan få allvarliga konsekvenser. I allt väsentligt får man vad man betalar för och jag är skeptisk till allt billigt.
Jag har köpt blandare på Biltema och Jula som gått sönder efter ett par år -de har börjat drippdroppa och termostater har slutat funka, på lågprisvaruhus köpt billiga varmvattenberedare som visas sig vara i stort sett oisolerade.
Nu köper jag "prisvärda" saker.

Har Du satsat på en Solo Innova så tycker inte jag att Du ska inte klä upp "henne" med en billig shunt som kanske läcker efter en tid. Då kommer du ju ändå att få köpa en ny och dessutom lägga ner mer jobb. Några 100 eller 1000-lappars skillnad fördelat under 30 år lär inte vara ekonomiskt avgörande.

Staffans2000
Billigt är bra!

Nu är det ju så, att exakt samma produkt kan skilja mycket i pris beroende på var man köper den.

Det var nog snarare så jag menade.
Det är väl ESBES man skall ha gissar jag.

solo_innova skrev:
Det var nog snarare så jag menade.
Det är väl ESBES man skall ha gissar jag.
OK. Ber om ursäkt för att jag drog den förhastade slutsatsen.

Ps. NILA's shunt är "prisvärd"! ;-)

Tack för tipset, men jag har en shuntmotor till en 3-vägsshunt med utomhusgivare.
Den funkar väl till 4.vägs biv shunt också?
Någon som vet säkert?

solo_innova skrev:
Tack för tipset, men jag har en shuntmotor till en 3-vägsshunt med utomhusgivare.
Den funkar väl till 4.vägs biv shunt också?
Någon som vet säkert?

Ja det funkar fint..

Mani Armatur http://www.maniarmatur.se säljer ESBEs Biv shunt för 758:- inkl moms och frakt. Det är det lägsta jag lyckats hitta (eftersom nu rinkaby inte lagerför Biv Shuntar).

citerat från mani armatur: "Leveransvillkor:
Vi levererar varorna direkt hem till dig eller till ditt närmaste postkontor. En del varor levereras direkt från tillverkaren. Vi bekräftar leveransen via e-mail eller telefon när och hur leveransen kommer att ske efter att vi mottagit din order. Fraktfritt. Expeditionsavgift tillkommer med 120:- per order oavsett orderstorlek för privatpersoner. Inga avgifter tillkommer för företag."

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.