5 361 läst ·
23 svar
5k läst
23 svar
Var hitta billig MP3-spelare m. inb. radiosändare?
Bra tips att rota på baksidan, det är givetvis det bästa med en kabel.sennen skrev:Sedan kan jag, lite off-topic om du nu bestämt dig för FM-sändare, rekommendera att kolla upp AUX-ingång också. Det finns till många bilstereo att köpa en liten "plopp" att sätta på baksidans kontakter (baksidan av stereon, alltså), och därmed få en AUX-ingång på stereon.
Då kör du sedan med en sladd ut till kupén, vanlig hörlursplugg in i mp3-spelaren, och får perfekt ljud utan störningar.
Är dock alltjämt ute efter tips på spelare med inbyggd radiosändare.
OBS att fm-radio har en bandbreddsgräns vid cirka 15kHz, så man tappar det översta på diskanten jämfört med om det finns aux-uttag eller liknande.
Om man har en tillräckligt gammal bilstereo finns det ju de där adaptrarna man trycker in i bandspelaren också
(de kan låta rätt bra även i en rätt sunkig bandspelare, eftersom såna saker som bandföring, något snedjusterat tonhuvud o.s.v. inte inverkar på ljudet med en sån adapter men kan få ljudet från riktiga band att låta skit). En del sådana rasslar en del ihop med en del stereo dock...
Om man har en tillräckligt gammal bilstereo finns det ju de där adaptrarna man trycker in i bandspelaren också
Jag köpte en Belkin Tunecast II från Kjell o co. Funkade ungefär lika dåligt som alla recensioner sa, men så lödde jag på en längre antennsladd och det blev riktigt hyggligt i bilen.
Men jag har kanske använt den två ggr sen jag köpte den för nån månad sen...
Men jag har kanske använt den två ggr sen jag köpte den för nån månad sen...
Klicka här för att svara