Är ute efter en billig (eller prisvärd) "slit och släng" MP3-spelare med inbyggd radiosändare (tillåtet från och med i höst) för att kunna lyssna via bilradio, någon vänlig själ som har tips på sådan?

Jag noterade att BRL Electronics har en separat FM-sändare för en femhundring.
http://www.brl.se/main.aspx?mc=&c=&p=4206

Kan ju vara lösningen för många som antingen redan har en befintlig MP3-spelare utan sändare, och också väl för många som inte bara använder den i bilen.

Ja det finns även påbyggssändare till iPod - ex. iTrip för en femhundring. Men jag vill ha allt i ett. Såg i dagens reklamskörd ett antal små smidiga spelare för runt sjuhundra med 1 gig minne, något åt det hållet fast med radiosändare vore något..

Tänk på att välja en FM-sändare som du själv kan ställa in frekvensen på.
Det är MYCKET tätt i etern på FM-bandet. Annars kan du råka ut för att då får in 2 st kanaler samtidigt..... :(

Göran

Constructum Domus skrev:
Jag kan hålla med om att 375:- är dryga hundringen. ;)
Dryga hundringen BILLIGARE skrev jag^^... ;)

Det var den, synd bara att den kräver USB-minne. Sedan verkar det tyvärr också tveksamt om den ens kan köras fristående.

Goran65 skrev:
Denna är billig!

[länk]
Minsann, denna kombinerad med en usb-sticka från Pc City (de har 1-gigs för 279:- ) gör ju att man hamnar runt 700 spänn för ett kit.

Minst 800 med frakt. Och då har du en rapplig manick som förmodligen enbart kan användas i bilen. Dåligt köp.

MP3 spelare fungerar ju även som usb minne, med den prylen så behöver man ju inte slösa på batteriet i mp3 spelaren medans man använder den i bilen.

Vet ju inte hur den ser ut, men det tycker jag skulle vart den bästa lösningen

Köpte själv en FM-sändare med 3.5mm plugg från hong kong (via ebay.co.uk), kostade ca 80 kr inklusive frakt. Fast frekvens 88.1, cigplugg och USB typ A hona för att ladda en spelare. Det finns drivor, fungerar helt ok även om en aux in alltid är att föredra.

Jag har en FM-sändare, inköpt i USA. Köpte en till, till min bror, fast av ett annat märke. Den jag har har helt variabel frekvens, vilket är kanonbra. Då finns det alltid en frekvens att lägga sig på, som inte är upptagen. Tänk på det grundförutsättningarna!!

Sedan kan jag, lite off-topic om du nu bestämt dig för FM-sändare, rekommendera att kolla upp AUX-ingång också. Det finns till många bilstereo att köpa en liten "plopp" att sätta på baksidans kontakter (baksidan av stereon, alltså), och därmed få en AUX-ingång på stereon.
Då kör du sedan med en sladd ut till kupén, vanlig hörlursplugg in i mp3-spelaren, och får perfekt ljud utan störningar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.