Vi ska ge oss på att sätta upp spännpapp i ett nyrenoverat rum i vårt gamla hus. Någonstans har vi läst att den spännpapp som Gysinge säljer är den samma som säljs som skyddspapp i "vanliga" byggvaruhus, men då mycket billigare givetvis!

Någon som känner till om detta stämmer?
Ni som satt upp papp i taket, vad har ni använt för sorts papp och var har ni hittat det?
Dela gärna med er av erfarenheterna hur jobbet gick :)

Vi har precis köpt papp från www.klassiskabyggvaror.se

Den är obehandlad (alltså inte vit på ena sidan som GYsinges och Byggmax). Jag har också hört/läst att Gysinge gått över till att sälja samma papp som säljs på Byggmax. Tidigare hade de en som var bredare precis som pappen förr var. Den de säljer nu är smalare.

Användaren Videung här på forumet har precis gjort ett tak i sitt hus. Kolla in på deras blogg http://solhaga.blogspot.com/ där finns tips och bilder.

Beijer säljer ibland oplastad mjölkpapp (=spännpapp) lik Gysinges med en vit sida.
Det finns inget bruk som tillverkar papp för pappspänning, så hetaste tipset är att leta efter skyddspapp/mjölkpapp. Se bara till så att den inte är plastad, för det är ganska vanligt.

Tack snälla för era svar!

Jag har precis varit på Beijer och köpt en rulle mjölkpapp som de påstod EJ är plastad! Dock blev de väldigt skeptiska till att vi skulle ge oss på att spänna papp i taket!
Men det är väl vad man kan vänta sig på ett byggvaruhus.

Jotack, jag har också hört skepsis både här och där. "Men... spännpapp tar man ju bort. Inte sätter upp".

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.