Jag har köpt ett hus byggt 1974 på betongplatta där det ofta kommer avloppslukt från badrummet. Jag tittade då i avloppet från duschen och det är bara ett djupt hål ner jag mätte med en pinne och det finns ingenting åtminstone en meter ner och inget vatten kan ses så det verkar försvinna. När jag spolar i handfatet som också saknar vattenlås ser jag att vattnet försvinner ner i samma avloppsrör som duschen men ca 40 cm ner i avloppet. Men lukten finns där hela tiden, dock mindre intensiv när jag spolar mycket men badrummet är aldrig helt fritt från lukt.

Min fråga är om det finns hus där det finns ett gemensamt vattenlås för alla avlopp i hela huset, någonstans under huset.?

Har du egen eller kommunal VA?

A AndersS skrev:
Har du egen eller kommunal VA?
Kommunalt vatten och avlopp.

BirgitS
Är huset besiktigat och vad står det då i protokollet?
Det händer att vattenlås försvinner i flyttstädningen så om det går att fråga säljaren kan det vara bra.

BirgitS BirgitS skrev:
Är huset besiktigat och vad står det då i protokollet?
Det händer att vattenlås försvinner i flyttstädningen så om det går att fråga säljaren kan det vara bra.
Det var ett dödsbo så jag lovar att ingen flyttstädning skett))) Men frågan är om det finns lösningar där något sorts vattenlås finns långt under grunden?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.