Var får man tag på plasthylsor till fönsterspanjoletter enligt bilden. En hade spruckit och fastnat och låste fönsteröppningen, men enligt tips här fick jag upp den genom att knacka med en spackelspade på "armen". Spanjoletterna består av två armar med en plasthylsa i vardera ände, som går in i "hålet" i fönsterkarmen. Fönstret går nu att låsa och stänga, men man behöver nog hylsan. Fönstret är märkt Combiglas 4/86, dvs det är från 1986.

• Närbild på en vit plasthylsa i en metallisk fönsterspanjolett där plasthylsan ser sprucken ut. Bakgrunden visar en del av ett hus och några växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vit plasthylsa fastsatt i fönsterkarmen på en fönsterspanjolett, omgiven av damm och smuts.
    Skapa konto
  • Plasthylsa från en fönsterspanjolett från 1986, placerad bredvid en Solstickan-tändsticksask på ett svart underlag.
    Skapa konto
De enklaste är att skriva ut nya med en 3D printer då de utgått och de som finns att beställa är onödigt dyra.
Det finns flera trådar om dessa plasthylsor i forumet.

1 123abc skrev:
De enklaste är att skriva ut nya med en 3D printer då de utgått och de som finns att beställa är onödigt dyra.
Det finns flera trådar om dessa plasthylsor i forumet.
Tack ska kolla!

L Lars Eriksson49 skrev:
Tack ska kolla!
Hej,
Fick du tag på plasthylsorna?
Jag är i behov av dessa och tar gärna emot tips på vart jag kan få tag i dem.
Mvh

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.