2 050 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Var det någon som såg på PLUS nyss
handlade om parkett som kan spricka av för hög luftfuktighet pga tapetsering och målning. Hm borde inte detta isåfall drabba alla nybyggen?
Vem ska man gnälla på när man får den här informationen NU?, vi trodde att det var vi som varit klantiga och tagit för lite lim eller nåt, men nu är jag inte riktigt lika säker längre...
Har ni hört eller sett eller upplevt något liknande, ska man reklamera golvet, eller killen som tapetserade eller... ???
Vem ska man gnälla på när man får den här informationen NU?, vi trodde att det var vi som varit klantiga och tagit för lite lim eller nåt, men nu är jag inte riktigt lika säker längre...
Har ni hört eller sett eller upplevt något liknande, ska man reklamera golvet, eller killen som tapetserade eller... ???
för vem av oss, dom på plus eller oss... vi lade ju golvet själva, har aldrig hört talas om att man skulle tapetsera först i ett nytt hus. sannolikheten att du dänger en bräda i väggen när du håller på är ju ganska stor... däremot är det inte vi som har tapetserat
Tillverkarna brukar faktiskt informera om detta, i det finstilta, att alla våta arbetern t.ex. murning, kakling och målning skall vara avslutande innan golvet läggs in.
Men vad man skall gå på under inläggningstiden framgår inte. Lägger man klickparkett är det ju inget problem för då finns ju alltid ett undergolv, spånskiva eller liknande men om man skruvar ett plankgolv direkt på reglar blir det värre.
Att man sen inte skall lagra golv i allt för fuktig eller torr miljö före inläggning är väl ingen hemlighet, men det borde väl säljaren noterat dirket, inte efter några veckor. Troligen var det fabriken som vägrade ta emot butikens reklamation och som gav dem argumenten. Vad som sen var fel i verkligheten spelar mindre roll: tillverkning, lagring i butiken eller lagring hos kunden.
Men vad man skall gå på under inläggningstiden framgår inte. Lägger man klickparkett är det ju inget problem för då finns ju alltid ett undergolv, spånskiva eller liknande men om man skruvar ett plankgolv direkt på reglar blir det värre.
Att man sen inte skall lagra golv i allt för fuktig eller torr miljö före inläggning är väl ingen hemlighet, men det borde väl säljaren noterat dirket, inte efter några veckor. Troligen var det fabriken som vägrade ta emot butikens reklamation och som gav dem argumenten. Vad som sen var fel i verkligheten spelar mindre roll: tillverkning, lagring i butiken eller lagring hos kunden.
Klicka här för att svara