42 939 läst ·
363 svar
43k läst
363 svar
Var det meningen att ROT-avdraget skulle gå till hantverkaren?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Man kan säga att det här är svaret till TS. Har rot bidragit till högre priser bland de etablerade firmorna. Svaret är ja.Thomas Lundquist skrev:
Thomas Lundquist
Bannad
· Stockholm
· 745 inlägg
Thomas Lundquist
Bannad
- Stockholm
- 745 inlägg
Jag har aldrig påstått att det inte har blivit dyrare. Men att påstå att kostnaderna generellt ökat med 50% är att skarva rätt rejält medvetet och skapa ytterligare tjafs.Jugend skrev:
Thomas Lundquist
Bannad
· Stockholm
· 745 inlägg
Thomas Lundquist
Bannad
- Stockholm
- 745 inlägg
Thomas Lundquist
Bannad
· Stockholm
· 745 inlägg
Thomas Lundquist
Bannad
- Stockholm
- 745 inlägg
Klart att det spelar roll vart det var det debiterades -08. Det var grymma tider och naturligtvis så var det tuffare i Gävleborg för en hantverkare som riktade sig till privatkonsumenter än i Stockholm.Bogeymannen skrev:
Ikväll skall jag åka köpa kaffe som prissänkts med 50% på en dag. Oseriöst, oärligt och en helt orimlig kostnadssänkning som inte har någon motsvarighet! Skall jag anmäla affären till Konsumentverket???
Då ska kunden ha resterande sex meter eftersom han betalt för 50. Jag hade en rörmokare som fakturerade för 16 m prisol á 200:-/metern när vi själva mätt upp distansen till summa 8 m (raka spåret från ena väggen på köket till den andra).Nefcairion skrev:angående slangen så är den antagligen köpt på rulle som är just 50 meter! Om din installation krävde 44 meter och vad skall han göra med 6 meter rör? Lagerhålla den och vänta på nästa beställning där det krävs 6 meter rör?
Tycker det låter vettigt med att ta betalt för en hel rulle om du hade 44 meter utav 50!
När jag ringde upp honom sa han att det blev så mycket spill när han jobbade ensam. Han måste alltså ha kapat av två meter i varje ända för att få ihop det. Till slut började han sväva på målet om hur mycket han gjort av med och vi betalade sen för en skälig mängd spill (runt två meter).
Medlem
· Stockholmslän
· 38 inlägg
En diskussionstråd hmmm
Min uppfattning är att priserna har ökat absolut... Men att kostnaderna har miskat iaf upp till 100k
Sen att vi får fler som försörjer sig på ett lagligt sätt är bra vilket innebär sänkta skatter bättre välfärd osv.
Köp eller avstå eller pruta det brukar funka i viss mån
Sent from my GT-I9210 using Byggahus
Min uppfattning är att priserna har ökat absolut... Men att kostnaderna har miskat iaf upp till 100k
Sen att vi får fler som försörjer sig på ett lagligt sätt är bra vilket innebär sänkta skatter bättre välfärd osv.
Utbud och efterfrågan någon????
Hajar inte riktigt vad det gnälls om........ En kund betalade 2008 375:-/h 2012 281:-/h iom att rotavdraget införts, vad är problemet??
Utbud och efterfrågan åååååter igen...... Hur länge ska man behöva tjata?
Hajar inte riktigt vad det gnälls om........ En kund betalade 2008 375:-/h 2012 281:-/h iom att rotavdraget införts, vad är problemet??
Utbud och efterfrågan åååååter igen...... Hur länge ska man behöva tjata?
Bara för att du får dra av på skatten så betyder ju inte det att priset är attraktivt. Samhällsekonomiskt är det ju knappast bra när en marknad präglas av en prissättning som bygger på dålig konkurrens.Ecceback skrev:En diskussionstråd hmmm