Hämtade en sektionsradiator från blästring nyss och det ser överlag bra ut. Dock hittar jag ett litet litet knappnålstort hål i den tunna delen i mitten på en sektion som jag tänkte behöver tätas.
Är det någon som vet om vattnet cirkulerar även i den tunna delen eller är det bara ute i tjocka delarna det går på en sektionsradiator?
Är det någon som vet om vattnet cirkulerar även i den tunna delen eller är det bara ute i tjocka delarna det går på en sektionsradiator?
Det är ingen cirkulation där, men halvorna är bara punktsvetsade, så det är inte tätt. Är det ett hål behöver de således lagas.
Jag skulle rekommendera svets.
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 390 inlägg
ja, många rörmokare jag träffat brukar säga att sånt tätar med tiden!
(Lite ironi)
Men svets är nog bättre!
(Lite ironi)
Men svets är nog bättre!
Klicka här för att svara
