Jag har suttit här och surfat runt några veckor och tittat på era badrum och fått inspiration. Så nu tycker jag att det är dags att visa vår egen renovering.
Vi började i början på oktober i år. Vi har precis köpt huset och bor som tur var inte där medan vi renoverar.
Så här såg det ut när vi flyttade in. Det är TVÅ dörrar i badrummet.
Vi började i början på oktober i år. Vi har precis köpt huset och bor som tur var inte där medan vi renoverar.
Så här såg det ut när vi flyttade in. Det är TVÅ dörrar i badrummet.
Här kommer en skiss på badrummet. Möblerna är köpta på Kvik. Vårt badrum är ju inte så stort knappt 4 kvm. Vi ska ha, jag vågar knappt skriva det, våtrumstapeter och våtrumsgolv. Ok jag vågade. Jag gillar inte riktigt helkaklat och vår budget ska räcka till så mycket mer. Jag hoppas att det kommer att se snyggt ut i alla fall.
Ser helt okej ut, och det där med våtrumstapeter och plastmatta tycker vi är helt okej, huvudsaken är att ni får det så som ni vill ha det, inte som andra tycker.Helena M skrev:Här kommer en skiss på badrummet. Möblerna är köpta på Kvik. Vårt badrum är ju inte så stort knappt 4 kvm. Vi ska ha, jag vågar knappt skriva det, våtrumstapeter och våtrumsgolv. Ok jag vågade. Jag gillar inte riktigt helkaklat och vår budget ska räcka till så mycket mer. Jag hoppas att det kommer att se snyggt ut i alla fall.
// Git o Lars
Hej!
Det där var jätteintressanta bilder för mig! Hur gammalt är ert hus? Jag har ett, just nu vilande, projekt som går ut på att bygga ett inbyggt badkar själv så småningom. Vi vill samtidigt försöka hålla stilen till 30-40-tal, som vårt hus är ifrån.
Är också intresserad av att följa ett badrumsprojekt med vårtumsmatta. Det kan bli aktuellt för oss också.
pinebar
Det där var jätteintressanta bilder för mig! Hur gammalt är ert hus? Jag har ett, just nu vilande, projekt som går ut på att bygga ett inbyggt badkar själv så småningom. Vi vill samtidigt försöka hålla stilen till 30-40-tal, som vårt hus är ifrån.
Är också intresserad av att följa ett badrumsprojekt med vårtumsmatta. Det kan bli aktuellt för oss också.
Tråkigt att det inte gick att spara den vita kaleln på toa/vask sidan . Verkade vara i god tillstånd jämfört med badkarsidan som ändå skulle bort. Plastmatta är inte alls fel och ett bra/billig lösning för ett trähus där väggarna rör sej och behöver förstyvas för kakelläggning ... och all underarbete kostar.
I en tegelhus blir kostnader kanske inte så stora även om man kaklar - det finns ju redan en perfekt underlag till det. Räkna på båda alternativen innan du bestämmer dej
gaia
I en tegelhus blir kostnader kanske inte så stora även om man kaklar - det finns ju redan en perfekt underlag till det. Räkna på båda alternativen innan du bestämmer dej
gaia
Skönt att det är fler som tycker att det är okej med våtrumstapeter och golv. Det är ju mer inne med kakel idag.
Det kommer mer bilder, jag har redan några som ligger i kameran men den är i huset.
Vårt hus är av betong och byggt 1948.
Det kommer mer bilder, jag har redan några som ligger i kameran men den är i huset.
Vårt hus är av betong och byggt 1948.
Nu har vi byggt igen dörren som gick ut till köket. Vi har även tagit bort klinkersen.
I helgen ska min sambo borra nya hål till alla avlopp och vattenledningar. Förhoppningsvis hinner vi sätta gips på väggar och tak också.
I helgen ska min sambo borra nya hål till alla avlopp och vattenledningar. Förhoppningsvis hinner vi sätta gips på väggar och tak också.