Det blir nog fint, såg inte allt för roligt ut innan. Ni har förresten samma möblering (eller vad man ska kalla det) som vi har i vårt badrum, dessutom har vi våtrumsmatta på golv och vägg också. Både möbleringen och materialet funkar bara bra.

Själv fantiserar jag om att få göra om vårt badrum nere som är orginal från 1969 men det lär nog dröja innan vi får råd med det. Men drömma kan man ju alltid.

Det har inte hänt så mycket i badrummet denna veckan eftersom vi mest har grejat med vår köksrenovering men min sambo har iallfall bilat upp avloppet till duschen och även nya hål till handfatet. Imorgon kommer rörmokaren och fixar nya fina rör och sen är det dags för oss att sätta upp gipsskivor.

• Badrum16.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för matta ni tänkt er på golv och vägg? Jag tycker att utbudet på vårtumsmatta känns lite skralt om man jämför med kakel. Även jag och min man har bestämt oss för matta i bägga badrummen. Vi ska ha matta från Armstrong i det ena bad/duschrummet

monikaw skrev:
Vad är det för matta ni tänkt er på golv och vägg? Jag tycker att utbudet på vårtumsmatta känns lite skralt om man jämför med kakel. Även jag och min man har bestämt oss för matta i bägga badrummen. Vi ska ha matta från Armstrong i det ena bad/duschrummet
Vi har faktiskt inte valt någon matta än men det börjar bli hög tid att göra det. Jag kan hålla med dig om att det inte finns lika mycket att välja mellan som kakel.

Nu är vårt badrum nästan klart! Vi har bott i huset 4 månader utan badrum! Kan knappt fatta det själv. Tur är att vi har har en extra toa men ingen dusch. Hantverkarna tog lite tid på sig.
Tänkte lägga upp lite bilder från där jag slutade. Vi har inte haft bredband på ett tag eftersom det inte fanns något här när vi flyttade in.

Här är väggarna gipsade och spacklade. Taket är sänkt, målat och spottarna är ditsatta

• i Badrum 22.jpg
    Skapa konto
  • i Badrum 26.jpg
    Skapa konto
  • i Badrum 29.jpg
    Skapa konto
Så här ser det nästan ut i dagsläget. Rörmokaren är klar och golvläggaren också. Vi har även fått upp duschen men det har jag ingen bild på än.

• i Badrum 30.jpg
    Skapa konto
  • i Badrum 31.jpg
    Skapa konto
  • i Badrum 32.jpg
    Skapa konto
Tänkte visa lite bilder på lilla toan också. För en billig penning går det att fräscha upp. Ny wc, handfat och blandare. Jag målade direkt på tapeten och la in en mattbit över klinkersen.

• i Lilla toan 02.jpg
    Skapa konto
  • i Lilla toan 03.jpg
    Skapa konto
  • i Lilla toan 05.jpg
    Skapa konto
  • i Lilla toan 06.jpg
    Skapa konto
A
tycker toan va coolare innan! är det bara jag som har svårt för plastmatta? Tycker det känns omodernt med omoderna mönster/färger, men smaken e som baken! Huvudsaken är ju att ni som bor där e nöjda! :-)
Tjo!

Jo vi är jättenöjda! Jag tycker inte om kakel och klinkers, tycker att det är ett kallt material. Pratade med golvläggaren och han sa att golvmatta och tapet aldrig kommer att försvinna och att det håller bättre.

Men som sagt det är upp till var och en att välja

Helena_M skrev:
Jo vi är jättenöjda! Jag tycker inte om kakel och klinkers, tycker att det är ett kallt material. Pratade med golvläggaren och han sa att golvmatta och tapet aldrig kommer att försvinna och att det håller bättre.

Men som sagt det är upp till var och en att välja
Kan hålla med om att mattor och tapeter i badrum av ekonomiska skäl alltid kommer finnas kvar... Däremot undrar jag vad han menar med att de håller bättre???

Ja, matta är ju tätare och klarar eventuella rörelser bättre än ett rollat tätskikt. Men slitstyrkan mot nötning är nog inte bättre i allmänhet.

jon_h skrev:
Ja, matta är ju tätare och klarar eventuella rörelser bättre än ett rollat tätskikt.
har man väggar murade av sten så är rörelseförmågan kanske inte så viktig?
Har haft den uppfattning utan att veta bättre :( och ser att vi inte har mjuka fogar i kaklade hörn i vårt stenhus . Fogarna ser intakta ut sen 80-talet. Var det rätt gjort eller har vi haft tur ?
gaia

Gaia, du kan vara helt lugnt. Min kommentar var kring de allmänna tekniska egenskaperna hos materialet, men ett rätt utfört rollat tätskikt håller fint även i ett normalt trähus. Och i stenhus är det ännu lugnare.

Mjukfogarna i hörnen har man bara av estetiska skäl, de är inte där för att hålla tätt. I stenhus skippar jag ofta dem och kör bara cementfog, just för att det är snyggare och slits inte så fult som silikon.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.