1 162 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Väntar ni verkligen...
Hej,
Undrar om ni verkligen väntar på torktiden det står på färgburken innan ni målar över en gång till ??
Klibbfri efter 30min och sen övermålningsbar efter 3-4h.
Just nu har jag gjort så och det tar en evighet att bli klar känns det som...
Undrar om ni verkligen väntar på torktiden det står på färgburken innan ni målar över en gång till ??
Klibbfri efter 30min och sen övermålningsbar efter 3-4h.
Just nu har jag gjort så och det tar en evighet att bli klar känns det som...
Börjar du måla över med ett lager till för tidigt kan en del färger bara vara torra på ytan och när du kommer med ny färg med lösningemedel i löser du upp det och det rullar av i fina bitar här och där.
Se till att det är bra temperatur och låg luftfuktighet efter målningen skyndar ju på själva torkprocessen. Tiden som står på burken gäller ju för tex 20 grader. Höjer du till 25 går det betydligt fortare.
Se till att det är bra temperatur och låg luftfuktighet efter målningen skyndar ju på själva torkprocessen. Tiden som står på burken gäller ju för tex 20 grader. Höjer du till 25 går det betydligt fortare.
Jösses, hur bråttom har du? - säger jag som har hållit på i flera år. 
Jag tycker att det ofta är lagom att vänta till nästa dag innan man målar nästa varv. Då är man alltid säker på att det inte blir klet och kladd.
Det är jätteläskigt om man har för bråttom och det undre lagret börjar kleta sig. Då blir det inte snyggt och man får spackla och slipa igen ... ...
I kväll ska jag måla andra varvet på mina matrumsväggar.
Jag tycker att det ofta är lagom att vänta till nästa dag innan man målar nästa varv. Då är man alltid säker på att det inte blir klet och kladd.
Det är jätteläskigt om man har för bråttom och det undre lagret börjar kleta sig. Då blir det inte snyggt och man får spackla och slipa igen ... ...
I kväll ska jag måla andra varvet på mina matrumsväggar.
Klicka här för att svara