2 421 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Vänta med målning?
Hur bör vi göra med målning av vårt nya hus som är grundmålat från fabrik när vi får det. Vissa säger att man ska täckmåla så snart som möjligt, andra att man bör vänta för att undvika att träet torkar och set blir springor som syns vid lock panelen. Vi funderar på en mörkt grå färg. Någon som har tipps och råd??
Kolla upp ordentligt att huset verkligen är grundmålat och inte bara transportskyddat! (Många hussäljare kallar transportskyddet från fabrik slarvigt eller av ren okunskap för grundmålat) Om huset är riktigt grundmålat så är det inget problem att vänta ett tag för att undvika att träet torkar och orsakar springor som syns vid lock panelen.
Klicka här för att svara