14 093 läst ·
9 svar
14k läst
9 svar
Våningsäng eller Loftsäng?
Hej alla!
Hoppas på lite åsikter om detta lilla ämne.
Vi har lovat vår dotter (4 år) att hon skall få en "hög säng som hon kan bygga mysig koja under" när vi flyttar till det nya huset. Jag har kollat runt lite, men inte hittat någon än som jag gillar sådär jättemycket.
Satt igår och bläddrade lite snabbt i IKEA-katalogen och såg då att lofstängarna är ganska höga, 2.06 m var den jag tyckte var fin. Så såg jag att de hade en våningsäng i samma stil (naturligtvis minns jag inte namnen, men de ser ut att vara i grått stål/aluminium) som bara var 1.56 hög. Då slog det mig att det kanske är bättre att köpa en våningsäng och göra nederslafen till en myshörna. Det blir ju lite mer lättstädat också, om kuddar och sånt inte ligger direkt på golvet. Plus att man får en extrasäng.
:-/
Fördelen med loftsäng är väl att man kan inreda under, men det är inte tanken i vårt fall, utan det skall bara vara myspys och lek där.
Har ni några erfarenheter av detta? Alla åsikter är bra åsikter! :
Är det dessutom någon som har tips på jättefina våningsängar/loftsängar (vilket som nu är bäst... ) så är jag jätteglad för dessa också!
Tack!!
//Helena
Hoppas på lite åsikter om detta lilla ämne.
Vi har lovat vår dotter (4 år) att hon skall få en "hög säng som hon kan bygga mysig koja under" när vi flyttar till det nya huset. Jag har kollat runt lite, men inte hittat någon än som jag gillar sådär jättemycket.
Satt igår och bläddrade lite snabbt i IKEA-katalogen och såg då att lofstängarna är ganska höga, 2.06 m var den jag tyckte var fin. Så såg jag att de hade en våningsäng i samma stil (naturligtvis minns jag inte namnen, men de ser ut att vara i grått stål/aluminium) som bara var 1.56 hög. Då slog det mig att det kanske är bättre att köpa en våningsäng och göra nederslafen till en myshörna. Det blir ju lite mer lättstädat också, om kuddar och sånt inte ligger direkt på golvet. Plus att man får en extrasäng.
:-/
Fördelen med loftsäng är väl att man kan inreda under, men det är inte tanken i vårt fall, utan det skall bara vara myspys och lek där.
Har ni några erfarenheter av detta? Alla åsikter är bra åsikter! :
Är det dessutom någon som har tips på jättefina våningsängar/loftsängar (vilket som nu är bäst... ) så är jag jätteglad för dessa också!
Tack!!
//Helena
IKEA har en som kan användas som både loft och våningssäng (för ev syskon eller gäster).
Grannen har en till sin 4-årig och vi funderar på att köpa en till våran 4.
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...792&langId=-11&parentCats=10106*10196
Finns även sänghimmel till.
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...701&langId=-11&parentCats=10106*10196
//Johan
Grannen har en till sin 4-årig och vi funderar på att köpa en till våran 4.
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...792&langId=-11&parentCats=10106*10196
Finns även sänghimmel till.
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...701&langId=-11&parentCats=10106*10196
//Johan
Vi köpte IKEA's säng LO till dotra.
Den är anpassningsbar i tre lägen och var det bästa alternativet för oss då eftersom den går att ha både i mellanhöjd för att sen höja och använda som loftsäng.
Och man kan köpa till en extra säng om man nu vill ha våningssäng.
Var väl lite orolig för om hon skulle trilla ner mitt i natten i början... hönsmamma?
Den är anpassningsbar i tre lägen och var det bästa alternativet för oss då eftersom den går att ha både i mellanhöjd för att sen höja och använda som loftsäng.
Och man kan köpa till en extra säng om man nu vill ha våningssäng.
Var väl lite orolig för om hon skulle trilla ner mitt i natten i början... hönsmamma?
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Vi har oxå LO till vår son. På IKEAs hemsida hittar jag inte de olika varianterna på den men den ska gå att ha som våningsäng och loftsäng (som vår). Vi har en vanlig liten bäddsoffa under nu men tidigare var det koja och då sydde jag tyg som väggar och skruvade upp med små öglor och spiralvajer. Det är oxå ganska höga kanter på denna säng.
Hej!
Om du inte tycker att IKEA´s produkter passar era behov så har jag en lösning för er. Jag har planerat att starta utveckling/tillverkning av kundanpassade loftsängar nu i vinter. Jag tänker mig stabila loftsängar i stål, men till humana priser. Lösningarna kommer ofta vara kundanpassade vad gäller storlek, färg, design, höjd etc. Så har ni specifika önskemål så diskuerar jag gärna det!
Hör av dig om det låter intressant!
//Magnus
Om du inte tycker att IKEA´s produkter passar era behov så har jag en lösning för er. Jag har planerat att starta utveckling/tillverkning av kundanpassade loftsängar nu i vinter. Jag tänker mig stabila loftsängar i stål, men till humana priser. Lösningarna kommer ofta vara kundanpassade vad gäller storlek, färg, design, höjd etc. Så har ni specifika önskemål så diskuerar jag gärna det!
Hör av dig om det låter intressant!
//Magnus
Hej! Vår dotter som är snart 10 år såg en snygg loftsäng på ikea. ;D Problemet är att den var 206 lång. Väggen som den ska stå vid är 180 lång. Kan bara stå vid den väggen eftersom det är snedtak i rummet. Hon blev rätt sur över detta. >
Är det något du kunnat fixa ??? Vad är humana priser ?? 180x120. 200 hög i stål?
tack/ carina
tack/ carina
Det ska väl inte vara några problem som jag ser.. Det hade varit jättebra om vi kunde utnyttja väggarna på båda sidor och fästa sängramen i.cayl skrev:Hej! Vår dotter som är snart 10 år såg en snygg loftsäng på ikea. ;D Problemet är att den var 206 lång. Väggen som den ska stå vid är 180 lång. Kan bara stå vid den väggen eftersom det är snedtak i rummet. Hon blev rätt sur över detta. >Är det något du kunnat fixa ??? Vad är humana priser ?? 180x120. 200 hög i stål?
tack/ carina
Jag föreslår att du kontaktar mig, antingen genom mail eller på telefon. Det är mycket enklare att komma framåt på så sätt. Tel 0703-567665 eller magnus@intech.nu.
Jag nås på telefonen sålänge jag är vaken, så ring när du själv känner för det ;-)
www.stopma.no, snygga och kvalitativa produkter, och kanske en del inspration för Magnus
www.stompa.no skall det vara
Klicka här för att svara