Hallå! Jag hoppas det finns någon som kan nomenklaturen för vändskär som kan ge mig några tips.
Jag har en kantfräs med utbytbara vändskär och skulle behöva skaffa fler, storlek enligt bilden. Vad kan kompatibla skär tänkas ha för beteckning?:thinking:
Instruktionsbild för byte av vändskär på kantfräs, storlek och verktygsdetaljer visas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det ser ut som ett ISO innersvarvskär TCMT eller TCMX. Men jag får inte ihop måtten med något TCM-skär jag känner till. Det är på tok för tjockt. TCMT 06 är knappt 2mm tjockt och TCMT 09 är drygt 2mm.

Men i övrigt vore det logiskt att det är ett TCM-skär då de också är vanliga som skär i steg- och fas-borrar. Då som det skär som gör steget/fasen.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
PNO PNO skrev:
Det ser ut som ett ISO innersvarvskär TCMT eller TCMX. Men jag får inte ihop måtten med något TCM-skär jag känner till. Det är på tok för tjockt. TCMT 06 är knappt 2mm tjockt och TCMT 09 är drygt 2mm.

Men i övrigt vore det logiskt att det är ett TCM-skär då de också är vanliga som skär i steg- och fas-borrar. Då som det skär som gör steget/fasen.
Mätte och måtten ser ut att vara de angivna.
Snedskärsmätning av en metallbit på ett bord, intill ett mätverktyg.
Skapa konto
Skjutmått mäter ett objekt på ett arbetsbord bredvid en skruvmejsel och borrfäste.
Skapa konto
Skjutmått som mäter ett objekt på en arbetsbänk, bredvid ligger en borrchuck och en skruvmejsel.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.