Har problem med vattentrycket. Fick tipset att testa vända på en fas. Vattenpumpen kan gå baklänges. Har kollat igenom att jag har ström på alla faser och även gjort rent tryckströmbrytaren.
Bilden visar tryckströmbrytaren. Vad byter jag plats på?
Bilden visar tryckströmbrytaren. Vad byter jag plats på?
Byt plats på L1 och L2 på ena sidan av brytaren. Glöm inte att stänga av strömmen innan.B BKBG skrev:
Om du haft fungerande vatten tidigare är det nog långsökt att pumpen plötsligt går åt fel håll pga felvända faser... ?B BKBG skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Du kan skifta plats på två av faserna var som helst mellan elskåp och pump. Välj det ställe som ser lättast åtkomligt ut.
Du behöver igentligen inte komma ihåg vilka trådar du skiftade, kastar du om två andra trådar någonstans i systemet vänder du rotationsriktning igen.
Klart lämpligast att bara pilla på ett ställe, men det är så det funkar i alla fall.
Du behöver igentligen inte komma ihåg vilka trådar du skiftade, kastar du om två andra trådar någonstans i systemet vänder du rotationsriktning igen.
Klart lämpligast att bara pilla på ett ställe, men det är så det funkar i alla fall.
Klicka här för att svara