Byggahus.se

Valsputsmaskin JET 22-44 Oscillerande (Falun)

1. Gruvberget
    Medlem Nivå 8
    Valsputsmaskin JET 22-44 OSC i det närmaste nyskick. Har köpt bred planhyvel så nu är min fina valsputs till salu. Valsputsen är perfekt för att få mycket fint putsresultat av alla typer av skivor, fanér osv mellan 0,8-100 mm tjocklek. Populär bland t ex gitarrbyggare och möbelsnickare. Utrustad med 2,2 kW motor enfas (1400 rpm), slipbredd 560 mm i ett pass och då ena änden av valsen är öppen kan man putsa upp till 1120 mm breda skivor i två pass. Oscillerande funktion för att få bort slipmärken. Utsug 100 mm diameter. Höjdinställningen är mycket noggrann och ett kvarts varv motsvarar 0,4 mm. Conveyor/ transportband med hastighetsreglering från 0 till 3 m/ minut.
    Komplett med stativ, förlängnings/ in-utmatningsbord, även ett par uppsättningar slippapper samt extra transportband. Kompakt och lätt (166 kg) med dubbellänkhjul med bromsar gör maskinen enkelt flyttbar för det lilla snickeriet. Tillverkad av Walter Meier i Schweiz 2010, använd kanske 12 timmar totalt, dvs nyskick. Nypris med alla tillbehör 31 500 kr.
    Jag tänker mig 19 500 kr, finns i Falun och kan skickas mot pallfrakt.

Läs mer på http://www.axminster.co.uk/jet-22-44-osc-oscillating-drum-sander

Bilder finns på Blocket

2. Gruvberget
    Medlem Nivå 8
    Sålt

3. M
    Medlem Nivå 1
    Hej
    Skulle du kunna höra av dig till mig på 0708-609069?
    Med vänlig hälsning,
    Massood Shabani