10 464 läst ·
19 svar
10k läst
19 svar
Valsat plåttak- Clix?
Hehe, jobbar i Borås. Lite skillnad kanskeFrebbe skrev:Med andra ord så hade det i dagsläget blivit billigare (eller samma pris) med bandtäckning för alla som kan utnyttja ROT-avdraget, tråkigt för er att ni inte kan göra det, men väl värt att tänka på för andra husägare som funderar plåttak.
Peppe_e:
Känns nog som dina priser verkligen är i underkant i dagens läge. Kanske att plåten ligger runt 100 kr/kvm (går ju stadigt uppåt, även om råvarupriserna har avstannat), men sen har du ju massa spill på falser och bortklipp, plus glidklammer och andra tillbehör som MrJral påpekar. Så en normal villa i stockholm kan nog glömma att få en komplett bandtäckning för 300 kr/kvm iaf.
Vi köper genom Bevego å har bra rabatt iofs, men inte 75kr/kvm kan jag ju sägaMrJral skrev:Peppe vart köper ni erat material ? ska börja handla där också !!
vi får betala ca 175kr/kvm och en rulle ligger på ca 53 kvm = ca 9300kr
och till det kommer falsolja & glidklammer.
och sen trodde jag att vi pratade om villa storlekar på det här forumet.
typ 200kvm och inte tak på 5000kvm och liknande.
Å 350kr/kvm för villa oavsett storlek, utan hinder får jag tillägga. Självklart dyrare per kvm för riktigt små ytor.
Näe, Självklart kan du utnyttja ROT-avdraget på plåttäckningen. Men du skrev ju i din andra post att ROT-avdraget inte spelade så stor roll, för ni har redan/kommer att spräcka den övre gränsen redan innan takomläggningen räknas in. Det var därför jag skrev så.MalinW skrev:
Peppe_e:
Hehe, chefen går nog snart back på era "helg-jobb". Å andra sidan har jag en bekant som också jobbar som plåtis i borås, och på den firman kör dom tydligen nästan alltid med den hårdare och betydligt billigare FA-plåten (inte EMK, alltså, eller vad andra tillverkare kallar sina varianter). Jaja, priserna skiljer ju uppenbart, men det gör ju kostnaderna också. Bostäder, verkstäder, löner mm är ju dyrare här, men kundernas inkomster är nog också högre så allt jämnar väl ut sig. Inkomster i stockholm och kostnader i borås vore ju en trevlig kombination...
Frebbe:
Jag den kombon hade ju inte varit fel!
Vi kör alltid med PLX på täckningar. Men sen är som sagt vår rabatt bra. Var nere å snackade med dom på bevego angående lite rheinzink jag skulle ha till mitt eget hus å då sa dom att jag skulle tänka på att vi "bara" har 30% på rheinzink
Jag den kombon hade ju inte varit fel!
Vi kör alltid med PLX på täckningar. Men sen är som sagt vår rabatt bra. Var nere å snackade med dom på bevego angående lite rheinzink jag skulle ha till mitt eget hus å då sa dom att jag skulle tänka på att vi "bara" har 30% på rheinzink
Klicka här för att svara