5 252 läst ·
9 svar
5k läst
9 svar
Välkänt märke (dyrare) eller "noname" (billigare) variant av handdukstork?
Vi väljer att att ha dolda rör, vilket betyder att rören ska ut på exakt ställe ur väggen...
Har inte riktigt bestämt om det ska vara en kombinerad el/vatten eller enbart vatten.
Är det smart att välja ett välkänt märke av handdukstork? Om patronen eller termostaten går sönder, borde det inte vara omöjligt att få tag på nya?
Väljer man en "noname" handdukstork, billigare variant, kanske det inte går att få tag på reservdelar om något går sönder? Så har man borrhål i väggen och rör ut på fel ställe...när man måste byta hela torken...
Hur ofta går de sönder och vad är det då som går sönder?
Någon som vet? Vad bör man välja?
Har inte riktigt bestämt om det ska vara en kombinerad el/vatten eller enbart vatten.
Är det smart att välja ett välkänt märke av handdukstork? Om patronen eller termostaten går sönder, borde det inte vara omöjligt att få tag på nya?
Väljer man en "noname" handdukstork, billigare variant, kanske det inte går att få tag på reservdelar om något går sönder? Så har man borrhål i väggen och rör ut på fel ställe...när man måste byta hela torken...
Hur ofta går de sönder och vad är det då som går sönder?
Någon som vet? Vad bör man välja?
Och vem vet om "märkesfirman" finns om 12 år, när din handdukstork går sönder...
Handdukstorkar är ju inte så "high-tec", och väldigt robust konstruerade.
Ofta så är det standardanslutningar i tum för vatten- respektive elingång.
Det är inte fel att kunna ha varma handdukar en fuktig höstdag, även om inte den vattenburna värmen är påslagen.
Handdukstorkar är ju inte så "high-tec", och väldigt robust konstruerade.
Ofta så är det standardanslutningar i tum för vatten- respektive elingång.
Det är inte fel att kunna ha varma handdukar en fuktig höstdag, även om inte den vattenburna värmen är påslagen.
Så du förespråkar att ha en kombinerad?
Man kanske inte använder den så mycket sommartid, men veckorna innan man sätter på golvvärmen...så sant.
Betyder det att om man väljer en "noname"-tork och elpatronen eller termostaten går sönder, så kan man köpa nya av vilket fabrikat som helst?
Man kanske inte använder den så mycket sommartid, men veckorna innan man sätter på golvvärmen...så sant.
Betyder det att om man väljer en "noname"-tork och elpatronen eller termostaten går sönder, så kan man köpa nya av vilket fabrikat som helst?
Har endast elvarianter och den som rullat längst har varit igång i 15-20år, de stängs aldrig av.
Det är ju sommartid den gör mest nytta som handdukstork då du har högst luftfuktighet och ingen värme för övrigt som torkar handdukarna.
Det är ju sommartid den gör mest nytta som handdukstork då du har högst luftfuktighet och ingen värme för övrigt som torkar handdukarna.
Jag köpte "noname" från Rinkaby rör. Kombinerade vatten och el även om jag bara kör på vatten då jag har ställt in värmeväxlaren på att jämt leverera minst 30grader. Jäkligt mycket billigare än motsvarande märkesmodell. Ventiler och termostat körde jag MMA som på alla element i resten a huset.
Har en lång och en mellanlång i bad/bastu/relaxrummet i källaren i stället för element.
http://www.rinkabyror.se/?artlist.aspx?catid=1404
Ger 1000 W wid dt 50grader
Har en lång och en mellanlång i bad/bastu/relaxrummet i källaren i stället för element.
http://www.rinkabyror.se/?artlist.aspx?catid=1404
Ger 1000 W wid dt 50grader
Jag ska satsa på en elvariant från LVI,(www.lviprodukter.se).
Den kostade 850-900kr har jag för mig och hette Athen. Jag tror det tar många, många år för att tjäna in en som är femfaldigt dyrare och då kanske vi värmer oss med en egen kärnreaktor i pannrummet och så är det problemet löst:..D
Den kostade 850-900kr har jag för mig och hette Athen. Jag tror det tar många, många år för att tjäna in en som är femfaldigt dyrare och då kanske vi värmer oss med en egen kärnreaktor i pannrummet och så är det problemet löst:..D
Klicka här för att svara