Hej,

situation:
- Reservkraftomkopplare monterad och ansluten till intag med 5G2.5.
- Hus 190kvm med Nibe F730 som värmekälla
- värmepump spärrad på Max 16A förbrukning
- huvudsäkring 20A
- Kunna starta elverk och slå om reservkraftomkopplare och fortsätta driva huset så normalt som möjligt (tanken är att spärra ner värmepumpen så den Max får ta 10A eller så vid strömavbrott)

Vilket elverk skall jag välja som reservkraftverk och vad är de viktigaste parametrar att ta med?
- effekt?
- AVR modul eller inverterverk?
- självklart trefas

vad tror ni om:
https://www.duabhuset.se/index.php?view=product&id=11436&category=9
 
tommib
Drifttid och bränsletyp. Se till att den går på samma soppa du har i bilen (helst diesel).

Givet att du vill ha 16 A kontinuerligt får du nog gå upp lite i storlek.
 
Drifttid, du ska antingen kunna köra med extern tank eller ha en tank som är tillräckligt stor för att inte behöva tanka för ofta
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.