1 948 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Välja reservkraftverk
Hej,
situation:
- Reservkraftomkopplare monterad och ansluten till intag med 5G2.5.
- Hus 190kvm med Nibe F730 som värmekälla
- värmepump spärrad på Max 16A förbrukning
- huvudsäkring 20A
- Kunna starta elverk och slå om reservkraftomkopplare och fortsätta driva huset så normalt som möjligt (tanken är att spärra ner värmepumpen så den Max får ta 10A eller så vid strömavbrott)
Vilket elverk skall jag välja som reservkraftverk och vad är de viktigaste parametrar att ta med?
- effekt?
- AVR modul eller inverterverk?
- självklart trefas
vad tror ni om:
https://www.duabhuset.se/index.php?view=product&id=11436&category=9
situation:
- Reservkraftomkopplare monterad och ansluten till intag med 5G2.5.
- Hus 190kvm med Nibe F730 som värmekälla
- värmepump spärrad på Max 16A förbrukning
- huvudsäkring 20A
- Kunna starta elverk och slå om reservkraftomkopplare och fortsätta driva huset så normalt som möjligt (tanken är att spärra ner värmepumpen så den Max får ta 10A eller så vid strömavbrott)
Vilket elverk skall jag välja som reservkraftverk och vad är de viktigaste parametrar att ta med?
- effekt?
- AVR modul eller inverterverk?
- självklart trefas
vad tror ni om:
https://www.duabhuset.se/index.php?view=product&id=11436&category=9
Staten har gett ut lite råd
http://www.energimyndigheten.se/try...a-reservelverk/rad-infor-kop-av-reservelverk/
http://www.energimyndigheten.se/try...a-reservelverk/rad-infor-kop-av-reservelverk/
Klicka här för att svara
