3 893 läst ·
34 svar
4k läst
34 svar
Välja rätt vedpanna med kring utrustning,
Helt sant o det är då det blir dyrt med brännare i en ordentlig vedpanna, Brännaren bör ha en effekt på ca 75% av effekten vid vedeldning o då räcker inte oftast vanliga villabrännare på 20 kW till..Skumpen skrev:
Fastighetsbrännare på 30-50 kW är istort dubbelt så dyra som vanliga villabrännare o det är en sådan man behöver till pannor på 40-50 kW..
Det är på gränsen med 25 kW´s brännare i t.ex Calmar v33
HejTomas_B skrev:Hej har nu registerat mig här på forumet har läst en massa här och fått en del mkt bra tips,
Nu har jag dock några frågor jag har ett hus med 4 rum och kök+ källare och ett tvåbilsgaraget separat på tomten som jag värmer med ved, men nu börjar den gammla pannan vara slut, så jag är mkt tacksam på förslag vad man ska köpa för något behöver allt nytt panna+vattenberedare+acktank(ar), kommer alltid att elda med ved i pannan och ev installera pellets senare för att ha dom gångerna jag inte är hemma,
tacksam för svar
Mvh/Tomas
Jag skall in med bergvärme så köp min kompletta anläggning som idag är 3år gammal till långt under halva priset. Du rymmer allt på ett normal bilsläp och hämtas i Umeå.
Nibe Veddex 3000, 2x500l acktank, varav den ena har vvb 120l, laddomat, kylkrets, öppet expansionskärl 110l, och allt annat som gör livet enklare.
Kan kompletteras med fler 500l acktankar för 3000kr st på rinkabyrör.
Håll utkick på blocket inom kort.
Mvh
Mith
Man undrar ju varför du säljer grejerna,mith skrev:Hej
Jag skall in med bergvärme så köp min kompletta anläggning som idag är 3år gammal till långt under halva priset. Du rymmer allt på ett normal bilsläp och hämtas i Umeå.
Nibe Veddex 3000, 2x500l acktank, varav den ena har vvb 120l, laddomat, kylkrets, öppet expansionskärl 110l, och allt annat som gör livet enklare.
Kan kompletteras med fler 500l acktankar för 3000kr st på rinkabyrör.
Håll utkick på blocket inom kort.
Mvh
Mith
ett prakt exempel på hur det går om man köper en snål anläggning...
Eller finns det nån annan förklaring än att den krävde för mycke tid?
Klicka här för att svara