Som jag har fattat det, och som kan vara värt att kolla upp, är om dubbelfasad panel Verkligen är gjord för att monteras liggande.
Problemet som jag fått förklarat för mig är att du inte får någon droppkant. Dvs att ev vatten kommer att följa med den nedre fasningen och inte släppa från väggen förrän väggen slutar längst ner. Om det nu är ett bekymmer...
Problemet som jag fått förklarat för mig är att du inte får någon droppkant. Dvs att ev vatten kommer att följa med den nedre fasningen och inte släppa från väggen förrän väggen slutar längst ner. Om det nu är ett bekymmer...
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Vad skulle problemet vara med det?G Givdul1 skrev:
Det borde väl vara bättre att vattnet rinner ned än att det hänger kvar på varje bräda?
Så här ser vår Z-panel/dubbelfasspont 22x120 ut på lite håll (hus och garage är målade i lite olika färgton):
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
G Givdul1 skrev:
Ni som så envist framhärdar om att liggande dubbelfasspont är kass:A arowe17 skrev:
Har ni några fakta som stöder er uppfattning, eller är det bara tyckande?
Tester, undersökningar, jämförande prov i verkligheten...?
Finns detta dokumenterat? Länkar?
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Har haft detta själv nu på tre hus i tio år och ja, det funkar utmärkt!G Givdul1 skrev:
däremot har jag egen erfarenhet av stående Z-panel på vårt förra hus.
Det var byggt år 1969, och år 2000 fick vi byta en hel husgavel in till gipsen på innerväggen, för allt var uppruttet.
Klicka här för att svara