3 456 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Välja Liebherr kyl
Ska ha ny kyl och frys och har bestämt oss för en Liebherr kombi variant. Har hittat väldigt fina priser i Tyskland men vi kan inte bestämma oss för vilken vi ska ha.
Vi väljer mellan:
CBNPes 5156 - biofresh, no frost, display, 2 m höjd 75 brett
CNesf 5123 - nofrost, 2 m höjd 75 brett
eller två st CNPesf 3513 - no frost, 182 höjd, 60 brett
Vi är ett hushåll på 2 stycken men har mycket middagar och sånt så vi har gärna utrymme. För det första tycker vi det är snyggare utan display egentligen, trots att det är mycket extra funktioner man går miste om om man väljer bort 5156 skåpet. Vad vi har förstått är det rostfritt hela vägen runt om, lite mer lyxigt inuti och så har det biofresh. Sen funderar vi på hur viktigt och bra biofresh verkligen är. Känns som det tar upp en hel del uttrymme, man förlorar plats för mjölk och flaskor i dörren mm.
Eller så har vi tänkt att köpa 2 st Liebherr CNPesf 3513 då. Mest för att vi tycker det är snyggt med två kombiskåp brevid varandra och även för det extra utrymmet.
Vi får alla till ungefär samma pris
någon med erfarenhet av biofresh? Hur bra är det?
Är det värdare att ha 2 kombiskåp?
Någon med erfarenhet av skåpen?
Tack!
Johan
Vi väljer mellan:
CBNPes 5156 - biofresh, no frost, display, 2 m höjd 75 brett
CNesf 5123 - nofrost, 2 m höjd 75 brett
eller två st CNPesf 3513 - no frost, 182 höjd, 60 brett
Vi är ett hushåll på 2 stycken men har mycket middagar och sånt så vi har gärna utrymme. För det första tycker vi det är snyggare utan display egentligen, trots att det är mycket extra funktioner man går miste om om man väljer bort 5156 skåpet. Vad vi har förstått är det rostfritt hela vägen runt om, lite mer lyxigt inuti och så har det biofresh. Sen funderar vi på hur viktigt och bra biofresh verkligen är. Känns som det tar upp en hel del uttrymme, man förlorar plats för mjölk och flaskor i dörren mm.
Eller så har vi tänkt att köpa 2 st Liebherr CNPesf 3513 då. Mest för att vi tycker det är snyggt med två kombiskåp brevid varandra och även för det extra utrymmet.
Vi får alla till ungefär samma pris
någon med erfarenhet av biofresh? Hur bra är det?
Är det värdare att ha 2 kombiskåp?
Någon med erfarenhet av skåpen?
Tack!
Johan
Bump
En tanke att beakta här, Miele, som köper sina skåp av Liebherr, rekommenderar att du har minst 5 cm mellan skåpen om du ska två kylfrysar bredvid varandra. Detta för att undvika att det bildas kondens mellan skåpen.Johan Olesen skrev:
Letade en del på Liebherrs webb men hittade ingen info om detta (laddade dock inte ner någon bruksanvisning men infon kan finnas där) men skåpen är av samma konstruktion som Miele-skåpen så kondensrisken borde finnas även hos Liebherr.
Nu ska det tilläggas att risken för kondens mellan kylfrysar i Sverige är minimal då vi vanligen inte har så hög luftfuktighet att problemet uppstår.
Klicka här för att svara