Tänker använda vattenbaserad lack till nyslipade parketten. Bör jag välja matt, halvblank eller blank??
Är det någon som har erfarenhet av vattenbaserad golvlack? Jag vet att den inte är lika slitstark som tvåkomponent men den är naturligtvis mycket lättare att handskas med.
Goda råd efterlyses!!
Är det någon som har erfarenhet av vattenbaserad golvlack? Jag vet att den inte är lika slitstark som tvåkomponent men den är naturligtvis mycket lättare att handskas med.
Goda råd efterlyses!!
Jag använde en lackboste, då slipper man grängen från rollern.
http://www.hyreshuset.com/golvbehandling.htm
http://www.hyreshuset.com/golvbehandling.htm
Det kan kanske också funka.
Fast lackborsten är jättesmidig att jobba med. Det går väldans snabbt, när man har fått in tekniken.
Betvivlar att den mogna åldern skulle vara ett problem. ;-\ Skaffa ett par knäskydd, då går det som en dans.
Fast lackborsten är jättesmidig att jobba med. Det går väldans snabbt, när man har fått in tekniken.
Betvivlar att den mogna åldern skulle vara ett problem. ;-\ Skaffa ett par knäskydd, då går det som en dans.
Produkter som diskuteras: "knäskydd"
Knäskydd
Knäskydd är essentiella för yrkesverksamma som arbetar på knäna för att undvika allvarliga knäskador över tid. Våra knäskydd ger effektiv stötdämpning och skydd för knäna och är designade för komfort och hållbarhet.
Läs mer
Tack för tipsen. Ni har stärkt mig mentalt.
Jag funderade i ett svagt ögonblick på att anlita en "hör häpna" hantverkare. Inte för att jag tror att det är ett tekniskt svårt jobb utan för att jag tror att det blir ett stort arbete.
Men: Så tänkte jag: Skall jag bli beroende av en person som kanske kommer eller kommer om en vecka. I ett läge då vi har klämt in oss i et fåtal rum packade med möbler från ett rum.
Snacka om att man är i underläge och kanske måste be någon: snäla kom i morgon .
Never: Hantverkarförbudet skall fortsätta gälla i vårt hus.
Jag funderade i ett svagt ögonblick på att anlita en "hör häpna" hantverkare. Inte för att jag tror att det är ett tekniskt svårt jobb utan för att jag tror att det blir ett stort arbete.
Men: Så tänkte jag: Skall jag bli beroende av en person som kanske kommer eller kommer om en vecka. I ett läge då vi har klämt in oss i et fåtal rum packade med möbler från ett rum.
Snacka om att man är i underläge och kanske måste be någon: snäla kom i morgon .
Never: Hantverkarförbudet skall fortsätta gälla i vårt hus.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hjälp med att välja ut balk till tegelhus
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur välja accoya till trädäck?
Altan & Uteplats -
Vilken färg ska vi välja till trappan?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur välja mobilrouter? 5G eller duger 4G ett tag till?
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
välja kompressor till "seriös" mutterdragare
Verktyg & Maskiner