mortimer skrev:
Vad är era erfarenheter av OwnIt (www.ownit.se) ? De verkar ha bra priser på 100/10mbit utan startavgift och bindningstid. Dock verkar de ha bindningstid på 100/100mbit. Supporten är väl egentligen inte det som jag väljer ISP utifrån, den klarar jag mig egentligen utan. Men en fungerande kundservice/tjänst så order/uppsägning fungerar felfritt kan vara avgörande vid valet.
Jag har haft ownit under 4 år i lägenhet och under den tiden så har det bara varit positiva erfarenheter. Inga problem att komma upp i 100 mbit och i princip inga avbrott alls. Hade kontakt med kundtjänsten några gånger och det var inga problem, uppsägningen fungerade också bra :)
Kommer nog välja ownit i stadsnätet igen också.

Låter som det kan bli en aktuell ISP någon gång mellan varven som jag ämnar byta och utnyttja Kampanjmånaderna hos de olika ISPs.

Jag har kört med Bahnhof via fiber stadsnät i drygt 5 år , har funkat bra. I början tog det tid att nå kundsupporten, men blev bättre med tiden. Nu har jag inte behövt ringa på snart 3 år.

I sommarstugan har vi samma stadsnät med fiber och har provat Ownit där , perfekt med 99 kr/mån i 3 månader sedan 269/månad för 100/10. Brukar bara köra med internet i stugan 4-5 månader under sommaren och då är det kalas med erbjudanden typ 3x99 + 1 månads uppsägningstid + 0 kr i startavgift.

Imponerad av de snabba svarstiderna hos Ownit´s support, inte längre än 1 minut hittills. :thumbup:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.