2 928 läst ·
14 svar
3k läst
14 svar
Välja internet-leverantör
Just nu anser jag att Bredbandsbolaget levererar det bästa bredbandet.
ADSL-tjänsten ger så bra prestanda som tekniken tillåter och man slipper omvägen via Felia/Skanova eftersom B2 har egen utrustning i telestationerna och egen fiber till dessa. B2 har koll på vad dom gör. Om kundtjänst och support är viktigt kan nämnas att B2 vunnit pris för detta ett par år i rad.
Telia går bort pga låg prestanda, dålig kvalitet och höga priser.
Tiscali är en liten operatör som jag inte ser något skäl att välja just pga att andra är större och "stabilare".
Alternativet till B2 är Bostream som jag ser det.
Den största nackdelen med B2 just nu är att leveranstiden för en ADSLanslutning är upp till 3 månader. Trist....
ADSL-tjänsten ger så bra prestanda som tekniken tillåter och man slipper omvägen via Felia/Skanova eftersom B2 har egen utrustning i telestationerna och egen fiber till dessa. B2 har koll på vad dom gör. Om kundtjänst och support är viktigt kan nämnas att B2 vunnit pris för detta ett par år i rad.
Telia går bort pga låg prestanda, dålig kvalitet och höga priser.
Tiscali är en liten operatör som jag inte ser något skäl att välja just pga att andra är större och "stabilare".
Alternativet till B2 är Bostream som jag ser det.
Den största nackdelen med B2 just nu är att leveranstiden för en ADSLanslutning är upp till 3 månader. Trist....
Men som MathiasS skriver så går alla utom bredbandsbolaget via Skanovas nät och jag ser inte att det skulle skilja på kvalitet eller hastighet mellan de olika. Jag kör Telia för man får hyfsat bra pris genom villaägarnas riksförbund. Jag har haft avbrott endast ett par gånger och då någon timme och hastigheten är vad man kan vänta.
Jag skulle välja Brebandsbolaget om det finns tillgängligt hos dig annars skulle jag gå på Bostreams Scream eller så.
Jag skulle välja Brebandsbolaget om det finns tillgängligt hos dig annars skulle jag gå på Bostreams Scream eller så.
Eftersom du bor i Stockholm finns det väl stor chans att du har möjlighet att kan få vdsl från bredbandsbolaget. Upp till 10 mbit i vanliga telefonjacket, som sagts erbjuder även Bostream detta.
Hade tidigare ComHem i radhuset och hoppade på vdsl från BBB i så snart det var möjligt i nya huset och är mycket nöjd. Avstånd från station och kvaliteten på linorna avgör vilken hastighet du får, själv hamnade vi på 8/1 mbit d.v.s. 8 mbit nedladddning och 1 mbit uppladdning.
Hade tidigare ComHem i radhuset och hoppade på vdsl från BBB i så snart det var möjligt i nya huset och är mycket nöjd. Avstånd från station och kvaliteten på linorna avgör vilken hastighet du får, själv hamnade vi på 8/1 mbit d.v.s. 8 mbit nedladddning och 1 mbit uppladdning.
Välkommen till Stockholm... här bygger vi ut sist kan man tro ibland...mie skrev:SUUUCK!
Nu har jag läst, kollat, ringt, läst lite till och kollat lite mer...och gissa vad?!
DET FINNS INGET ute hos oss... Man skulle kunna tro att jag byggt hus i lapplands-järvi 17 mil från närmsta eko av civilisationen...
Vårt hus ligger alltså 15 minuter från Slussen i Stockholm men inget av de stora bolagen kan erbjuda mig ADSL och bredband lät de bli att lägga ner i gatan då de fixade kommunalt vatten o avlodd förra året. Bra planering va?!
Det är Tiscali eller Telia som gäller verkar det som. Eller modem *hurrrrraaaaa*
/mie
I det gamla huset hade jag Bostream Xtream, det var väldigt prisvärt och fungerade jätte bra 2.5 downstream 0,7 upstream
Nu när vi flyttade till nya huset uppgraderade jag till Scream som är både billigare och SNABBARE!
Jag kan varmt rekommendera de.
www.bostream.com
Nu när vi flyttade till nya huset uppgraderade jag till Scream som är både billigare och SNABBARE!
Jag kan varmt rekommendera de.
www.bostream.com
Jag körde Telia 0,5mbit tidigare men ett samtal till Telia och 4 timmar senare hade jag 8mbit hem! (Dock 1mbit upp).
Hur bra som helst när man laddar saker från nätet.
Hur bra som helst när man laddar saker från nätet.
Klicka här för att svara