Travertin låter ju mysigt... :-) Säkert mysigt för plånboken också :-S

Var hittar man det? Köket lär bli vit/valnöt -men ett ljust lite sandfärgat golv kan ju passa till det mesta!

Finns deti nte ngt som heter terazzo också, eller jag är helt ute o reser?? Eller det används bara i gamla trappor etc?
 
jag la in linolium i vårt kök för ett år sedan och är jättenöjd. I förra huset hade vi laminat bästa pergo kvalitet, tyckte det var kallt, blev märken i och kom det lite vatten reste sig skarvarna. linolium däremot är självläkande klarar fukt och lätt att hålla rent och det är varmt utan golvvärme och mjukt att stå på.
 
Fnashack skrev:
Finns deti nte ngt som heter terazzo också, eller jag är helt ute o reser?? Eller det används bara i gamla trappor etc?
Jo: http://en.wikipedia.org/wiki/Terrazzo

Både travertin och terrazzo är säkert löjligt dyrt i Sverige. Ska man komma över travertin överkomligt bör man nog köpa på plats i Italien, och helst känna någon åkare som kan ta hem det billigt.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.